Wiadomości: Skąd słaby wynik kasowy Solo? Analitycy stawiają na słabą kampanię marketingową

Skąd słaby wynik kasowy Solo? Analitycy stawiają na słabą kampanię marketingową

2018-06-05 22:58:27 - Rodzyn - źródło: cowen.com

Han Solo: Gwiezdne Wojny - historie, to obecnie najgorzej zarabiający film z uniwersum Star Wars i niewiele wskazuje na to, iż uda mu się ten wynik jakoś poprawić. Choć fani wskazują tutaj wiele powodów dla takiego stanu rzeczy, jeden z analityków firmy Cowen stawia jednoznacznie na jeden aspekt: słabą kampanię marketingową. 

Doug Creutz w swoim raporcie zaznacza, że film prawdopodobnie osiągnie kwotę około 200 mln $ w amerykańskim box office, co ostatecznie da mu ostatnie miejsce wśród wszystkich filmów powiązanych z sagą. Jednocześnie przewiduje, że będzie to też pierwszy gwiezdnowojenny film, który nie przyniesie studiu zysku lecz stratę. 

Raport Creutza pokazuje, że wątpliwym jest, iż na słaby wynik wpływ miało pojawienie się filmu zaledwie pięć miesięcy po Ostatnim Jedi, zaznaczając, że filmy Marvel Studios, które ukazują się o wiele częściej nie mają z tym problemu. Zły odbiór ósmego epizodu przez część fanów również jego zdaniem nie był istotny, gdyż seria mając w swoim dorobku takie filmy jak Mroczne Widmo i Atak Klonów dalej przynosiła spore zyski po tych filmach. Problemy z produkcją filmu również nie są dla Creutza problemem, gdyż ostateczny produkt zdobył w ogólnym rozrachunku wiele pozytywnych opinii, choć nie zachwycał. 

O złą sytuację Solo w box office analitycy Cowen obwiniają słabą kampanię marketingową filmu. Pierwszy teaser filmu pojawił się 108 dni przed premierą - Łotr 1 zaś pierwsze materiały promocyjne miał na 247 dni przed premierą. Porównując te teasery, Creutz zwraca uwagę na to, iż ten drugi jednoznacznie pokazywał Jyn Erso, bohaterkę graną przez Felicity Jones i nie szczędził jej miejsca. W materiałach z Solo, Alden Ehrenreich ledwie miga między kolejnymi scenami, a to sprzedaniem jego roli powinni zająć się marketingowcy. Analityk Cowen wskazuje również na to, że kampania Solo na dobre zaczęła się dopiero na miesiąc przed premierą, co przy produkcji takiego formatu jest zdecydowanie zbyt małą ilością czasu na zdobycie szerszego rozgłosu. 

Nieco na marginesie Creutz przewiduje, że epizod IX na pewno poradzi sobie lepiej, być może nawet lepiej niż Ostatni Jedi, a kolejne Historie powinny osiągnąć zysk porównywalny do Łotr 1, a nie Solo - o ile Disney utrzyma jakość i popracuje nad marketingiem. Analityk wskazuje też na to, by promowano Dave'a Filoni na wyższe stanowisko - sprawdził się w produkcji dwóch serialów animowanych, w drodze jest kolejna, ma także doświadczenie w pracy nad grami video ze świata Gwiezdnych Wojen i zdaniem Creutza wie, jak to wszystko usprawnić. Raport jednoznacznie wskazuje na to, iż Lucas powinien wziąć przykład z Marvel Studios. Czy wkróce zobaczymy jakieś zmiany wśród osób odpowiedzialnych za kształt marki? 


Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2018 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.