Avalon » Historia uniwersum » Camelot

Camelot

Początek epoki:
V wiek
Opis:

Przełom V i VI wieku naszej ery był okresem największej świetności zamku Camelot, będącego siedzibą króla Artura Pendragona. Doradca króla, czarownik Merlin dostrzegł niezwykły potencjał chłopca, który stał się później znany jako sir Percy ze Skandii i poradził jego rodzicom, by kształcili syna we wszelkich sztukach walki. Morgan Le Fey, przyrodnia siostra króla i uczennica Merlina odnalazła zwój Darkhold i przepisała go w księgę, dając początek nowemu kultowi. Wraz z innymi wyznawcami, Morgan udała się na górę Wundagore we wschodniej Europie, gdzie przywołała Chthona do ziemskiego wymiaru, jednak odkrywszy, że stary bóg jest zbyt potężny, by go kontrolować, ponownie zamknęła go w portalu, we wnętrzu góry, która od tego czasu zaczęła nasiąkać esencją pierwotnego. Morgan i jej naśladowcy wrócili do Anglii, lecz wkrótce jeden z jej sług, imieniem Magnus, skradł księgę Darkhold i umieścił ją w wieży, zamykając ja zaklęciem, które nie pozwalało złym istotom wtargnąć do środka. Wściekła Morgan zabiła Magnusa, lecz jego astralna forma przetrwała. Niedługo potem, Merlin poprosił chrześcijańskich mnichów o pomoc w zneutralizowaniu mocy Darkhold i wraz z nimi udał się na wyprawę. W tym czasie, nieśmiertelny mutant, posiadający jeden z Bloodstones, zajął miejsce Merlina w Camelot. Wierząc, że czarodziej został opętany przez złe siły, sir Modred udał się na poszukiwanie księgi Darkhold i odnalazł ją przed pozostałymi, lecz gdy próbował zniszczyć księgę, zaatakowała go manifestacja Chthona. Ponieważ stary bóg zagroził odebraniem duszy jego narzeczonej, Modred zgodził się oddać w zamian swoją duszę, a gdy został jej pozbawiony, stoczył w imieniu starego boga walkę ze świętym Brendanem - chrześcijańskim mistykiem, który przybył, by zapieczętować księgę i w końcu zniszczył ją, pokonując Modreda, który został umieszczony w zawieszonej animacji. Gdy do Camelot przybyła Sersi z Eternals, odkryła fałszywego Merlina i wraz z oryginalnym pokonała go, również umieszczając w zawieszonej animacji. Będąc świadomym zdrady Morgan Le Fey i jej syna Mordreda, Merlin sprowadził do Camelot sir Percy'ego i wręczył mu magiczny Czarny Miecz, przekonując do przyjęcia tajnej tożsamości - tak narodził się Black Knight.

 

W kolejnych latach, Anglia stała się obiektem podbojów spadkobiercy upadłego Imperium Rzymskiego - Romulusa Augustulisa, znanego teraz jako Tyrannus. Inwazja została jednak odparta, a Black Knight pojmał Augustulisa i sprowadził do Camelot na proces, w wyniku którego, Merlin przeniósł go do podziemnego świata. Tam, Tyrannus został odnaleziony przez rasę istot żyjących w tunelach i szybko objął nad nimi władzę. Nowi poddani doprowadzili go do urządzeń Dewiantów, które władca studiował przez kolejne dekady, rosnąc w siłę, a gdy zaczął się starzeć, zabrali go do Fontanny Młodości, dzięki której mógł przetrwać kolejne kilka stuleci.

 

Wkrótce potem, Camelot stał się celem Kanga, który przybył z XXX wieku, by zmienić linię czasową tak, aby epoka bohaterów nigdy nie nadeszła. Atakując z zaskoczenia, Kang zdołał uwięzić Merlina i zablokować jego magię, po czym pokonał wojska króla Artura, korzystając z nieobecności sir Percy'ego. Kres jego rządom położyła jednak interwencja Thinga i Human Torcha, którzy zostali przysłani z przyszłości przez Immortusa udającego Uatu. Z pomocą Merlina ta dwójka pokonała Kanga i wszyscy wrócili do swojego miejsca w czasie.

 

Black Knight powrócił, by poprowadzić wojska Artura przeciwko Morgan Le Fey, a podczas bitwy Merlin zniewolił czarownicę zaklęciem, które sprawiło, że mogła istnieć w fizycznej postaci jedynie na terenie swojego zamku. Morgan wielokrotnie próbowała przenieść się w przyszłość, do czasów kiedy Darkhold zostanie uwolniony z wieży, lecz za każdym razem astralna postać Magnusa udaremniała jej próby. Merlin tymczasem padł ofiarą czarownicy Nimue, która uwięziła jego ciało we własnym grobie, nie powstrzymało to jednak dobrego czarodzieja przed doradzaniem królowi w postaci astralnej.

 

Wkrótce potem w Camelot pojawili się kolejni podróżnicy z XX wieku: Iron Man i Dr Doom. Pierwszy naturalnie sprzymierzył się z wojskami króla, drugi zaś z Morgan Le Fey. Przy okazji kolejnej bitwy, Morgan rzuciła zaklęcie na miecz Artura, które sprawiło, że każdy nim zabity powracał jako nieumarły. Gdy pole bitwy zaroiło się od martwiaków, Iron Man postanowił osobiście rozprawić się z Le Fey, lecz ona wolała uciec do innego wymiaru niż walczyć z czymś czego nie rozumiała, a wraz z jej zniknięciem, zaklęcie się rozproszyło. Nie widząc innego sposobu na powrót do domu, Iron Man i Doom połączyli wysiłki, a ich wspólne przedsięwzięcie zakończyło się sukcesem. Zaraz potem Morgan powróciła, aby kontynuować swoje próby podboju, więc Magnus sprowadził z przyszłości Spider-Woman (Jessica Drew), która pokonała ją w fizycznym pojedynku i wyrzuciła z zamku sprawiając, że jej ciało rozpadło się. Mordred następnie sprzymierzył się z istotą znaną jako Dragon of the Moon.

 

Kiedy ujawniony został romans między królową Ginewrą a sir Lancelotem, Camelot ogarnęła wojna domowa. Mordred wykorzystał okazję, by zaatakować siły króla Artura ze swoim nowym sprzymierzeńcem, ale Merlin wezwał na pomoc Eternala imieniem Interloper, który wcześniej już pokonał Smoka. Wspólnymi siłami odparto atak, a Dragon of the Moon został zabrany do kolonii Eternals na Tytanie. Podczas bitwy, śmiertelnie ranni zostali Artur, Mordred i sir Percy. Astralna postać Morgan Le Fey pomogła przetransportować ciało Artura do wymiaru celtyckich bogów, znanego jako Avalon lub Otherworld. Merlin rzucił zaklęcie na duszę sir Percy'ego, aby mógł powrócić, jeśli jeszcze kiedyś Mordred zagrozi światu.

 

Sir Percy został pochowany wraz z całym dobytkiem pod swoim zamkiem. Sto lat później, jego potomek imieniem Raston, wydobył z grobowca Czarny Miecz, by przejąć rolę Black Knighta. Ponieważ jednak został pokonany w pojedynku przez podróżującego w czasie Kanga, zgodził się oddać mu na służbę i dołączył do jego grupy Anachronauts.

Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2017 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.