Avalon » Crossover/Events » Annihilation: Conquest

Annihilation: Conquest

Typ: wewnętrzny
Start: 2007-06-20
Liczba zeszytów: 25
Wstęp:

Conquest jest bezpośrednią kontynuacją wydarzeń przedstawionych w crossover Annihilation. Rozpoczyna się od podstępnego ataku na stolicę imperium Kree i odcięcia go od reszty Wszechświata. Okazuje się, że przeciwnikiem jest rasa Phalanx i jej nowy przywódca - Ultron. Zaskoczeni i rozdzieleni, kosmiczni bohaterowie na różne sposoby próbują zapobiec całkowitemu podbojowi, to zaś prowadzi do ostatecznej bitwy na planecie Hala.

Występuja:
  • Ultron, Phalanx
  • Adam Warlock
  • Quasar [Phyla-Vell], Moondragon
  • Nova [Richard Rider], Worldmind, Ko-Rel
  • Drax, Gamora
  • Wraith [Zak-Del], Ronan, Ra-Venn
  • Super-Skrull [Kl'rt], Praxagora
  • Star-Lord [Peter Quill], Mantis, Rocket Raccoon, Bug, Groot, Captain Universe [Gabriel Vargas], Deathcry
  • High Evolutionary
  • Warlock, Tyro
  • Blastaar
  • Ravenous, Annihilation Wave
  • Spaceknights (Daystar, Lightstorm)
  • Super Adaptoid, Korath, Xemnu, Shatterax
  • Chan-Dar, Galen-Kor, Chell-Tek, Ten-Cor
  • Supreme Intelligence
  • Priests of Pama, Cotati
  • Rigelians, Badoon, Spartoi
Numery Nova vol. 4 #8-10 oraz Nova Annual #1 nie są bezpośrednio związane z crossoverem, chociaż obecny jest w nich motyw walki Richarda z infekcją Phalanx.
Komiksy
  1. 1. Annihilation: Conquest - Prologue
  2. 2. Nova vol. 4 #4
  3. 3. Nova vol. 4 #5
  4. 4. Nova vol. 4 #6
  5. 5. Nova vol. 4 #7
  6. 6. Annihilation: Conquest - StarLord #1
  7. 7. Annihilation: Conquest - StarLord #2
  8. 8. Annihilation: Conquest - StarLord #3
  9. 9. Annihilation: Conquest - StarLord #4
  10. 10. Annihilation: Conquest - Wraith #1
  11. 11. Annihilation: Conquest - Wraith #2
  12. 12. Annihilation: Conquest - Wraith #3
  13. 13. Annihilation: Conquest - Wraith #4
  14. 14. Annihilation: Conquest - Quasar #1
  15. 15. Annihilation: Conquest - Quasar #2
  16. 16. Annihilation: Conquest - Quasar #3
  17. 17. Annihilation: Conquest - Quasar #4
  18. 18. Annihilation: Conquest #1
  19. 19. Annihilation: Conquest #2
  20. 20. Annihilation: Conquest #3
  21. 21. Annihilation: Conquest #4
  22. 22. Nova vol. 4 #11
  23. 23. Annihilation: Conquest #5
  24. 24. Nova vol. 4 #12
  25. 25. Annihilation: Conquest #6
Streszczenie:

Kiedy nauczeni doświadczeniami z inwazji Annihilusa Kree zatrudniają Spaceknights do budowy systemu obronnego wokół imperium, okazuje się, że zostali zdradzeni. W przeciągu minut wróg przejmuje kontrolę nad robotami Sentry i opanowuje całą stołeczną planetę Hala. Wychodzi na jaw, że Spaceknights zostali opanowani przez technoorganiczną rasę Phalanx, która teraz zamierza podbić imperium Kree, w tym celu odcinając je dosłownie od reszty Wszechświata.

Wezwanie pomocy dociera do Novy, który próbuje się przedostać w granice imperium, ale z winy postawionej przez Phalanx bariery, ledwie uchodzi z życiem. Na czas jego regeneracji, Worldmind rekrutuje do roli Novy Ko-Rel - lekarkę Kree. Kiedy ona broni swoich ludzi przed inwazją, Richard powoli wraca do siebie, tylko po to, by odnalazła go Gamora, która została opanowana przez Phalanx. Gamora zaraża go transmodowym wirusem i Richard zostaje jednym z Selectów, a w ramach pierwszej misji, wspólnie rekrutują Draxa. Walczący z infekcją w jego umyśle Worldmind wzywa na pomoc Ko-Rel, która walczy z Richardem i próbuje przemówić do niego, ale zostaje zamordowana przez Gamorę. Widząc to, Richard wyrywa się spod kontroli Phalanx i ucieka z imperium Kree, wciąż walcząc z infekcją, która próbuje odzyskać panowanie nad nim. Gamora i Drax podążają jego śladem.

Peter Quill uznany zostaje za winnego sprowadzenia Spaceknights do imperium Kree i otrzymuje propozycję nie do odrzucenia: poprowadzić zaimprowizowaną grupę, wyposażoną w prymitywną ziemską broń, do opanowanej przez wroga stolicy i zdobyć plany podboju imperium. W skład grupy wchodzą: Mantis, Bug, Captain Universe, Rocket Raccoon, Deathcry i Groot. Po drodze do wskazanej placówki wroga ginie Deathcry, a Groot musi poświęcić swoje ciało i zregenerować się od gałązki. Odkrywają w końcu, że plan podboju opiera się na stworzeniu przenoszonej przez powietrze wersji transmodowego wirusa. Nie mając szans na powstrzymanie go, decydują się połączyć na krótko Uni-Force z kolektywną świadomością Phalanx, by zdobyć informacje o antidotum, a później pozostaje tylko wywalczyć sobie drogę powrotną.

Samotny, bezimienny podróżnik zostaje zaatakowany przez Phalanx, jednak okazuje się, że dysponuje skuteczną bronią przeciwko nim. Wkrótce zostaje zlokalizowany przez grupę partyzantów Kree pod dowództwem Ra-Venn, którzy próbują go zwerbować. Podczas próby zdobycia statku, zostaje pochwycony i zabrany do więzienia Phalanx, gdzie opanowany przez wroga Ronan poddaje go torturom. Częściowo pod ich wpływem przypomina sobie, kim był i przyjmuje nowe imię - Wraith. Okazje się, że więźniami Ronana są również Super-Skrull i Praxagora, więc wspólnie organizują ucieczkę, podczas której odkrywają, że Phalanx próbują wskrzesić Najwyższą Inteligencję Kree, by z jej pomoca podbić imperium bez walki. Udaje im się uciec i dotrzeć do Ra-Venn, ale Ronan i jego flota odnajdują ich. Podczas walki, Ronan poznaje plan Phalanx, a dusza Supremora kontaktuje się z Wraithem, wzmacniając go na tyle, by mógł uwolnić wszystkich w okolicy spod kontroli. Ronan czuje się zhańbiony, ale pozostali przekonują go do dalszej walki.

Gdy Phalanx rozpoczęli swój podbój, Quasar i Moondragon przebywają w świątyni Pama na obrzeżach imperium Kree. Kiedy roboty Sentry docierają i tam, Phyla słyszy głos, który każe jej odnaleźć jedyną osobę, zdolną zatrzymać inwazję. Razem podążają za wezwaniem, ale zostają zaatakowane przez Super-Adaptoida, będącego na usługach Phalanx, zaś w czasie walki okazuje się, że ustawiona przez wrogów bariera ogranicza zasoby energii w Quantum Bands. Podczas jednej z bitew, Moondragon zostaje ranna i aby przetrwać, uwalnia demonicznego smoka, od którego zaczerpnęła imię, zmieniając fizyczną postać. Docierają w końcu na planetę Morag IV, skąd pochodzi sygnał wybawiciela. Tam Phyla stacza ostateczny pojedynek z Adaptoidem, którego pokonuje używając wyobraźni i odzyskuje część energii, jaką jej skradł, kopiując bransolety. Odnajdują wreszcie kokon wybawiciela, z którego wychodzi wskrzeszony i odmieniony Adam Warlock.

Quasar próbuje przekonać Adama, by pomógł w walce z Phalanx, a ten zgadza się, gdy wszyscy zostają zaatakowani i przenosi całą grupę do ukrytej w gwieździe placówki, gdzie nad nowym gatunkiem Kree pracuje High Evolutionary. W tym samym czasie, Ronan i jego grupa udają się na terytorium Ravenousa, by zdobyć ukrytą tam broń i ewentualnie zyskać sojusznika. Grupa partyzantów pod dowództwem Blastaara zostaje schwytana przez Phalanx i okazuje się, że nowym przywódcą rasy jest Ultron, który zdominował jej kolektywną świadomość. Schwytanie Blastaara było jednak częścią planu Star-Lorda, który ze swoim oddziałem zamierza zniszczyć główną bazę wroga. Ultron tymczasem odnajduje kryjówkę High Evolutionary i osobiście prowadzi atak na nią, zabijając Moondragon - pozostałym udaje się uciec. Podczas ataku na wieżę Phalanx ginie Captain Universe, a Quill wpada w ręce wroga. Wkrótce zostaje jednak odbity przez resztę oddziału, a plan zniszczenia wieży zostaje oparty na poświęceniu Groota, który ma naruszyć jej fundamenty. Ronan tymczasem ujawnia swoją tajną broń - kilka tysięcy Sentrych, które mogą zniszczyć opanowaną planetę. Podczas kolejnego starcia z Phalanx, High Evolutionary niespodziewanie przechodzi na stronę wroga i oddaje Adama Warlocka w ręce Ultrona, który zamierza przejąć jego ciało i stworzyć armię klonów Warlocka do podboju Wszechświata. Tymczasem, Nova trafia na planetę Kvch, skąd wywodzi się rasa Technarch, od której pochodzą Phalanx. Znajduje tam Warlocka i Tyro, a w końcu zostaje wyleczony z infekcji dzięki temu pierwszemu. Okazuje się, że energia życiowa Technarch niszczy transmodowego wirusa Phalanx, więc gdy Tyro przejmuje w rytualnym pojedynku potężne ciało swego ojca, uwalniają Gamorę i Draxa, a następnie ruszają do imperium Kree. Docierają na miejsce zaraz po tym, jak drużyna Quilla niszczy wieżę Phalanx i zostaje zaatakowana przez Ultrona, co prowadzi do wielkiej bitwy. High Evolutionary wymyka się po cichu, a okazuje się, że dusza Adama schroniła się w bransoletach Quasar i zasiliła je na tyle, by mogła się uwolnić z więzienia. Podczas walki, Warlock usuwa Ultrona z ciała Adama, a ten przeskakuje do ciała Praxagory i przejmuje kontrolę nad zbliżającą się armią Sentrych Ronana, z których tworzy sobie nowe, ogromne ciało. Adam wraca do swojego ciała i skupia energię udręczonych dusz Kree w Quantum Bands, a kiedy Wraith blokuje możliwość przeniesienia świadomości Ultrona do innego nosiciela, Quasar ostatecznie niszczy go. Armia Phalanx idzie w rozsypkę, ale walki z niedobitkami i usuwanie skutków inwazji trwa jeszcze miesiącami.

Reperkusje:

  • Ofiary śmiertelne: Moondragon, Deathcry, Captain Universe, Praxagora, Ko-Rel, Korath, wielu Kree.
  • Ultron został zniszczony, jednak można przewidywać jego powrót w jakiejś postaci, kiedyś w przyszłości.
  • Oddział Star-Lorda, wzbogacony o nowych członków, przekształcił się w nowe wcielenie Guardians Of The Galaxy i dostał własną serię, będącą częściowo kontynuacją wydarzeń z obu crossoverów.
  • Zdolności Adama Warlocka zaczęły ewoluować w kierunku bardziej magicznym - proces ten nadal trwa.
  • High Evolutionary wykonał swoje zadanie i wrócił na Ziemię.
  • Nova uwolnił się od transmodowego wirusa i wrócił do roli samotnego strażnika prawa we wszechświecie.
  • Ronan pozostał władcą imperium Kree, jednak wydarzenia te odcisnęły na nim swoje piętno, a ich konsekwencje nie zostały jeszcze ujawnione.
  • Hala została odbudowana przy pomocy Spaceknights.
  • Super-Skrull powrócił w szeregi imperialnej armady i wziął udział w wydarzeniach znanych jako Secret Invasion.
  • Dalsze losy Warlocka nie zostały sprecyzowane, chociaż zapowiedziano jego powrót na Ziemię w najbliższej przyszłości.
  • Los większości Selectów Phalanx (Blastaara, Xemnu i innych) pozostaje nieznany.
  • Wraith powrócił do poszukiwania zabójców swojej rodziny.
  • Adam Warlock przepowiedział nadejście nowego zagrożenia, z którym nic nie może się równać.

ac-logo-big.jpg
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2017 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.