Avalon » Serie komiksowe » Avengers: The Initiative » Avengers: The Initiative #2

Avengers: The Initiative #2

Avengers: The Initiative #2

"Hero Moment"

Postacie
Zapowiedź

War Machine i Gauntlet prowadzą świeżo wyszkolonych rekrutów Initiative przeciwko siłom Hydry. Jednocześnie nadchodzą wielkie zmiany w życiu Yellowjacketa.

Cytat

Cloud 9: "It's not like the cartoons at all, is it?"
Gauntlet: "No. It's not."

Streszczenie

Gauntlet przegania swoich rekrutów po torze przeszkód, zakazując im używać mocy podczas treningu i motywując okrzykami, że mają być lepsi od dzieciobójców New Warriors. Trening obserwują Justice i Yellowjacket. Pierwszemu nie podoba się, że z jego byłych kolegów z grupy robi się morderców i próbuje przypomnieć, że New Warriors kilka razy ocalili świat, ale Pym stwierdza, że i tak zostaną zapamiętani za to, że zniszczyli Stamford. Podkreśla, że chcą wytrenować kolejne pokolenie na lepszych bohaterów, ale Vance dobrze o tym pamięta i dlatego osobiście zwerbował MVP. Przy okazji pyta, gdzie on się podziewa, ale Yellowjacket mówi, że to tajna informacja.


Obok, Comodo wysuwa się na prowadzenie w biegu, ale Hardball uważa, że gra nieuczciwie. Ona odpowiada, że jest w połowie jaszczurem i nie może tego wyłączyć, a wtedy on straszy, że przez nią wyrzucą ich wszystkich z ośrodka i odbiorą im zdolności. Trauma pyta, czy armia może to zrobić, więc Comodo przypomina mu co się stało z Armory. Cloud 9 mówi, że bardziej powinni się zastanowić nad tym, co stało się z M.V.P., bo to wydarzenie wciąż ją prześladuje. Myśli o tym na tyle intensywnie, że jej lęki uruchamiają zdolności Traumy, nad którymi ten nie może zapanować i zmienia się w zombie-M.V.P, aby przypomnieć jej, ze to wszystko jej wina, a pozostałych straszyć, że skończą tak samo. Kiedy wybucha panika, Yellowjacket i Justice ruszają na pomoc. Hank ostrzega Vance'a, żeby nie wspominał o MVP, ale ten nie dość, że nie rozumie co się dzieje, to jeszcze uważa, że rozkaz koliduje z jego rolą doradcy młodzieży. Nie ma jednak wyboru i musi zająć się uspokajaniem innych, podczas gdy Pym odciąga Traumę na bok. To wystarcza, żeby zmienił postać, ale teraz podłącza się do prywatnych lęków Hanka i przekształca się w pobitą Janet, aby zarzucić mu, że wszyscy pamiętają o tym, co jej zrobił. Pym ma atak lęku, więc Gauntlet i Justice muszą ich rozdzielić. Vance uspokaja chłopaka i obiecuje znaleźć kogoś, kto pomoże mu zapanować nad jego zdolnościami. Wcześniej jednak domaga się wyjaśnień w sprawie MVP, więc Gauntlet mówi, że Pym może go wtajemniczyć, ale Yellowjacket gdzieś zniknął.


Henry Pym prawie wtacza się do swojej prywatnej kwatery i natychmiast dopada do szuflady, aby zażyć swoje leki. Postanawia zadzwonić do Janet, ale ona nie odbiera, bo jest właśnie na randce. Z tego dziwnego stanu wyrywa go dopiero pilne wezwanie do laboratorium.


W głównym laboratorium ośrodka czekają już na niego Gyrich i von Blitzschlag. Ten drugi oświadcza, że zakończył sekcje zwłok M.V.P. i odkrył, że chłopak miał doskonałe jak na ludzkie standardy ciało, ale żadnych nadludzkich zdolności, co znaczy, że osiągnął to wszystko dzięki własnemu wysiłkowi. Proponuje, aby zatrzymać ciało i pozyskać z niego materiał genetyczny, ale Pym protestuje mówiąc, że to niemoralne. Gyrich oświadcza, że nie obchodzą go jego przekonania i granice jakie sobie postawił, póki w grę wchodzi powodzenie Inicjatywy. Pym oświadcza, że nie zamierza dłużej pracować z byłym nazistą, ale von Blitzschlag nie zamierza się wypierać swojej przeszłości, dodatkowo zarzuca Pymowi, że swego czasu stworzył Ultrona, a całkiem niedawno klona Thora, który zabił Goliata. Dodaje też, że dzięki temu jest jego wielkim fanem. Spór przerywa alarm pierwszego stopnia i wezwanie do broni.


Nad terytorium Teksasu, w pobliżu prezydenckiego rancza, pojawiła się nagle jednostka Hydry z Terror-Carrierem na czele. Jako pierwsi, na wezwanie odpowiedzieli Ranwers, jednak sami nie dają sobie rady, a jakby tego było mało, prezydent odmawia ewakuacji twierdząc, że wierzy w skuteczność Inicjatywy.


Tymczasem, War Machine kieruje odprawą grupy latających bohaterów, do których wcielona została także Cloud 9. Wręcza jej pulsacyjny karabin, a kiedy dziewczyna mówi, że nigdy nie używała broni odpowiada, ze działa to tak samo jak w grach komputerowych. Chcąc, nie chcąc, wyrusza za grupą, a z ziemi obserwują ich Comodo i Hardball, którzy żałują, że ominęła ich cała akcja. Nie wszystko jednak stracone, bo Gauntlet wręcza im odrzutowe plecaki i każe dołączyć do reszty. Kiedy grupa zbliża się do portalu teleportacyjnego, dogania ich Pym, który twierdzi, że znalazł sposób na pokonanie osłon statku wroga. War Machine ściąga schematy z jego bazy danych, zanim Hank cokolwiek wyjaśni i zgadza się na jego propozycję. Chwilę później, wszyscy są już w Strefie Negatywnej, która stałą się teraz drogą na skróty między portalami, a zanim dotrą do bramy prowadzącej do Teksasu, War Machine pokazuje im kompleks 42 i opowiada o jego zastosowaniu.


Natychmiast po wyjściu z portalu, trafiają w krzyżowy ogień nieprzyjaciela i dołączają do już walczących bohaterów. Cloud 9 udaje się zestrzelić przelatujący obok myśliwiec, ale kiedy zauważa, że pilot nie zdążył się katapultować, doznaje szoku i dociera do niej, że to nie jest gra. Gauntlet potwierdza to spostrzeżenie.


Całą akcję monitorują na bieżąco S.H.I.E.L.D. i Camp Hammond, jednak Iron Man oświadcza, że nie zdążą dotrzeć na miejsce na czas, więc wszystko jest w rękach ludzi Gyricha. Kiedy kończą rozmowę, strażnik wprowadza Traumę. Terrance spodziewa się, że teraz zostanie wyrzucony z bazy, ale nie zależy mu na tym, bo sam uważa, że nie powinien tu być. Ku jego zaskoczeniu, Gyrich oświadcza, że powinien być teraz z resztą oddziału i dopilnuje, żeby był do tego gotowy.


Bohaterowie nacierają z pełną siłą, ale nie dają rady przebić się przez osłony Terror-Carriera. Dokładnie taki jest jednak plan War Machine, bo osłony zużywają większość energii statku i w końcu zostają osłabione na tyle, żeby przejść do kolejnego etapu planu. Kiedy dowódca statku decyduje się na manewr kamikadze, War Machine wystrzeliwuje specjalny pocisk z Vibranium, wewnątrz którego ukryty jest Yellowjacket. Kiedy tylko przebija się przez osłony i ląduje na pokładzie, Pym zaczyna się powiększać do maksymalnych rozmiarów i zmienia trajektorię lotu, aby w końcu rozbić okręt w bezpiecznej odległości. Wszyscy z przerażeniem obserwują wybuch.


Jakiś czas później, na konferencji prasowej przed Białym Domem, prezydent osobiście wręcza Pymowi medal i dziękuje za ocalenie, wychwalając przy tym Inicjatywę. Cloud 9, Comodo i Hardball obserwują ceremonię, zadowoleni z siebie i z faktu, że przeżyli swoją pierwszą misję.


Gyrich osobiście prowadzi Traumę do podziemi kompleksu. Chłopak już spodziewa się, ze zaraz ktoś go zastrzeli, ale Gyrich oświadcza, że nie może sobie pozwolić na zmarnowanie jego potencjału, dlatego sprowadził specjalistów. Gdy otwierają się drzwi, wyskakuje na niego wyraźnie szczęśliwy ze spotkania Hank McCoy. Gyrich nie jest jednak zadowolony z uścisków, bo to nie jego się spodziewał. Beast nie przybył jednak sam, a jego towarzyszka wyjaśnia, że poprosiła, by jej towarzyszył, ze względów bezpieczeństwa i ponieważ sam o to prosił. To ona ma być osobistą trenerką Traumy.

Autor: Gil Galad

Galeria numeru

Avengers: The Initiative #2

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2019 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.