Avalon » Serie komiksowe » Generation X » Generation X #8

Generation X #8

Generation X #8

"What happened to Cassidy Keep?"

Postacie
Cytat

Jubilee: "This is getting to be little whacked"
Grande Dame: "On the contrary. At least one of you has the stuff of heroes"

Streszczenie

Generacja X znajduje się w Irlandii spoglądając na olbrzymią dziurę w ziemi w miejscu, w którym poprzednio znajdował się Cassidy Keep. Zamek zniknął, a pojecia czemu nie mają nawet obecni na miejscu agenci Black Air. Chamber spogląda na zielonkawą mgłę unoszącą się z dziury, mówiąc Jubilation iż ma wrażenie że w mgle widzi jakieś zjawy. Chamber krzyczy, aby jej nie dotykał, lecz jest już za późno. W chwili kontaktu z mgłą Synch znika, podobnie skaczący mu na pomoc Chamber. Nie udaje się natomiast Skinowi, bowiem mgła zaczyna się rozwiewać. Banshee stwierdza, iż nie mają wyjścia, całą grupą muszą podązyć w ślad za Jono i Everettem.


Nie zamierzają pogodzić się z tym agenci Black Air, którzy nie zamierzają pozwolić na cywilną operację na swoim terenie. Zostają jednak uśpieni, zaś cały skład Generacji X skacze w mgłę. Gdy znikają w niej na balankach pojawia się Omega Red. Patrzy w ślad za Seanem, stwierdzając iż poczeka do chwili jego powrotu, co niechybnie uczyni dzięki swemu szczęściu.


Tymczasem na wyspach Samoa Cordelia Frost poznała Mondo. Bawi się skacząc w dół z wodospadu, co obserwuje jej nowy przyjaciel. Gdy Cordelia długo nie wypływa zaniepokojony Mondo skacze do wody i zaczyna jej szukać. Dostrzega podwodną jaskinię i płynie w jej stronę, po czym zostaje zaskoczony.


Gdzieś indziej. Generacja X pojawia się na blankach zamku odziana w średniowieczne stroje. Emma stwierdza, iż znaleźli się w innym wymiarze, a M wskazuje na zmieniające kolor niebo. Analizując jego barwę dochodzi do wniosku, iż za chwilę zabraknie im powietrza. I rzeczywiście.


Chamber i Synch znajdują się w środku bitwy, broniąc się przed atakującymi ich rycerzami, których wcześniej dostrzegł we mgle Everett. Dzięki psionicznej zdolności Jono mogą się porozumiewać i obaj zastanawiają się w jaki sposób Synchowi udało się tak idealnie zsynchronizować swą mocą z Chamberem. Jego aura naśladuje psioniczne ataki. Ryczerze zostają pokonani, zaś znajdujące się wokół skrzaty dziękują chłopcom za to że ich bronili. Chamber i Synch wciąż nie mają pojęcia czemu właściwie walczyli, zastanawiają się także z jakiego powodu noszą szkockie spódniczki a rycerze odziani byli w angielskie zbroje. Wraz ze skrzatami ruszają w stronę domu, bowiem taki kierunek wskazują im skrzaty.


Emma i Sean odzyskują przytomność w lochu przykuci do ściany, a Sean dostrzega w zasięgu swych łańcuchów Eamona O'Donnela, seneszala Cassidy Keep [Uncanny X-Men #103]. Ucisza narzekania Emmy, jęczącej iż zanim poznała Xaviera nie miała takich przygód. Sean uwalnia O'Donnela, który stwierdza iż muszą powrócić przez dziurę między wymiarami nim zamknie się ona i zostaną tu uwięzieni. Ruszają poprzez lochy, a White Queen zamierza zająć się ich strażnikiem.


W innym miejscu wróżka Grande Dame sprowadza przed swe oblicze pozostałych członków Generacji X. Wszyscy noszą teraz na twarzy maski umożliwiające oddychanie, a gdy żądają wyjaśnień słyszą iż kraina Faerie była pełna zielonych pól znajdujących się pod błękitnym niebem, do czasu aż pojawiła się Machina. Pokazuje im olbrzymią maszynę, mówiąc że to ona odbiera powietrze ich krajowi i energię życiową magicznym istotom, zaś przeznaczeniem Generacji X jest ją naprawić Machinę. Angelo zabiera jej z ręki pergamin z którego odczytywała przytomność i stwierdza, iż farba jest na nim jeszcze świeża. Grande Dame przyznaje się do oszustwa, bowiem potrzebuje ich pomocy. Muszą naprawić Machinę. M nagle wpada w katatonię i zaczyna wspinać się na Machinę, a widząc to Husk i Jubilee chcą podążyć za nią. Wówczas pojawia się olbrzymi smok pytając czego chcą od Machiny.

Autor: Kumos

Galeria numeru

Generation X #8

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2018 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.