Avalon » Serie komiksowe » Dark Tower: The Gunslinger Born » Dark Tower: The Gunslinger Born #2

Dark Tower: The Gunslinger Born #2

Postacie
Zapowiedź

Gdy Gilead staje się dla nich zbyt niebezpieczne, Roland wraz z przyjaciółmi ucieka do miasta Hambry. Na miejscu dowiadują się, że wcale nie są tu bezpieczniejsi, ponieważ władcy Hambry okazali się nielojalni i zabójcy znani jako Big Coffin Hunters naznaczyli Rolanda i jego towarzyszy śmiercią.

Cytat

Steven: "You’re a fourteen-year-old fool and that’s the worst, most desperate kind."

Streszczenie

Roland z pokorą opuszcza głowę, próbując zrozumieć znaczenie pojawienia się ojca w Gilead. Miał być na zachodzie, w Cressi, tropiąc Johna Farsona. Kurtyzana jednak nie jest w stanie opanować wybuchu złości. Steven nie strzępi sobie na nią języka, podnosi rewolwer, a prostytutka rychło opuszcza łoże i komnatę, strojna tylko w pościel.

Kiedy zostali sami, ojciec uderza syna, zarzucając mu głupotę. Roland nie ma zamiaru pozwolić, by Steven traktował go jak podrostka i celuje do niego z pistoletu. To jednak nie robi wrażenia na władcy Gilead. Roland zaczyna się tłumaczyć, wyjaśniać ojcu motywy swego postępowania, ten jednak spokojnie odpowiada, że wiedział o romansie żony od dwóch lat. Do młodzieńca w końcu zaczyna docierać, że w pałacowych zagrywkach może chodzić o coś więcej, niż tylko łoże władcy. Ale jest już za późno. Ojciec nakazuje mu opuścić strefę wpływów Martena, a to oznacza wyjazd z Gilead.

Tymczasem, czarnoksiężnik Marten Bradclock odprawia misteria w swych prywatnych komnatach. Nawiązuje komunikację ze swoich zwierzchnikiem poprzez kryształ dymnego kwarcu. Pan Pająków odpowiada.

Właśnie był w trakcie wieczerzy, pożywiając się mięsem świeżuteńkich niewolników. Naokoło jego tronu unosi się sześć z trzynastu "widzących kul", znanych pod nazwą Tęczy Merlina. Najbliżej Szkarłatnego Króla znajduje się trzynasta, w kolorze hebanu. To w niej pojawia się podobizna Martena i zaczyna zdawać raport. Informuje o powrocie Stevena do Gilead, o zasadzce na Rewolwerowców w Górach Łysych, i o przekazaniu Różowej Kuli do miejsca przeznaczenia. Pan Pająków przerywa raport. Wyraża niezadowolenie z faktu, że Roland nie został zabity, nawet wygnany, ale pchnięty w kierunku Przeznaczenia. Jego przeznaczeniem jest pokonanie Szkarłatnego Króla i fakt ten psuje mu przyjemność z posiłku.

Audiencja zostaje jednak zakłócona, bo w kwaterach czarnoksiężnika pojawiają się rewolwerowcy, którzy przybyli z rozkazu Stevena Deschaina, by uwięzić zdrajcę. Ten jednak nie ma zamiaru dać się pojmać. Jednym zaklęciem zamienia napastników w mastify, następnym otwiera portal i ucieka z Gilead, przeklinając, na czym stoi Ziemia.

Później, poza miastem, wśród powoli unoszących się pasm mgły Roland, Cuthbert i Alain, jako Ka-Tet, złączeni przeznaczeniem, żegnają się z ojcami, wysłuchując ostatnich rad. Ich przykrywką ma być chęć zakupu w Hambry wierzchowców dla Sprzymierzenia. Istotą ich misji jednak będzie wybadanie wpływów Johna Farsona w baronii Hambry i czy nie odbywa się tam rafinacja ropy, która może zostać użyta w walce z Gilead. Chłopcy mają się nie ujawniać. Na odchodnym Steven mówi synowi, że jeśli napotkają na Różową Kulę, mają o niej zameldować, ale niczego nie próbować na własną rękę. Ojcowie odjeżdżają, a Roland zwraca się do ukrytej za drzewem matki. Mówi jej, że ojca będzie pielęgnował w swej pamięci. O niej zapomniał już teraz.

Tymczasem w karczmie w Hambry dwóch mężczyzn gra w karty. Jeden zarzuca drugiemu oszustwo, za co zostaje poczęstowany kulą między ślepia. Odgłos wystrzału zwabia do wnętrza Eldreda Jonasa, który od niedawna pełni tu rolę pomocnika szeryfa. Upomina on Claya Reynolda, którego palec pociągnął za spust, żeby nie marnował amunicji. Następnie daje mu i Royowi Depape odznaki stróżów prawa. Wszyscy, Łowcy Wielkiej Trumny, wyruszają dostarczyć coś miejscowej wiedźmie.

Na swej ścieżce Roland z przyjaciółmi mijają podupadły zajazd. Zachodzą do środka, by zasięgnąć języka. Od zniszczonego życiem i prochami ćpuna dowiadują się, że człowiek, z którym mieli się spotkać, Pat Delago, nie żyje. Nie zachwyca ich ta nowina, ale odchodząc dają mężowi napiwek, jako że był kiedyś szkolony na rewolwerowca i pochodzi z Gilead.

Gdy władzę nad nieboskłonem objął ten o bladej twarzy, trójka nowo upieczonych stróżów prawa stanęła przed chatą wiedźmy. Przekazują jej pakunek, każą strzec pod groźbą utraty głowy i siadają na wierzchowce. Starucha odwija zawiniątko, by podziwiać Różową Kulę, ale zmuszona jest ją schować, bo słyszy głos. Dziewica przyszła za wcześnie.

Nazywa się Susan Delgado. Wiedźma pobiera od niej zapłatę i chce czym prędzej przystąpić do rzeczy. Poleca dziewczynie przynieść z szopy drewna, a tymczasem ona rzuca okiem we wnętrze kuli. Widzi w niej trzech jeźdźców, jeden z czaszką ptaka na rzemyku, inny z aurą śmierci nad ramieniem. Rhea domyśla się, że mogą przybywać z Gilead i być Rewolwerowcami. Wiedźma próbuje wysondować dokładniej, a tymczasem zaintrygowana różową poświatą Susan podgląda ją zza okna.

Później, wiedźma każe zrzucić dziewczynie szaty. Susan przyszła do niej z rozkazu Burmistrza Thorina. Starucha ma poświadczyć, że dziewczyna jest nietknięta fizycznie i psychicznie. Ponieważ małżonka burmistrza jest za stara do połogu, to Susan będzie musiała dać mu potomka. Ma zostać jego konkubiną. Po wszystkim Rhea daje dziewczynie poświadczenie czystości z zaleceniem trzymiesięcznego okresu celibatu i na odchodnym podsuwa dziewczynie pod nos talizman. Hipnotyzuje dziewczynę i nakazuje jej uczynić coś natychmiast po tym, jak burmistrz odbierze jej dziewictwo.

Noc ma się ku końcowi, a Susan biegnie do domu wyrzucając sobie, że nie ma dość siły, by dołączyć do ojca w zaświatach. Jest pewna, że śmierć byłaby lepsza od losy dziwki burmistrza. Zaczepia nogą o wystający korzeń i upada. Kiedy podnosi wzrok, zauważa jeźdźca.

Autor: Hotaru

Galeria numeru

Dark Tower: The Gunslinger Born #2

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2018 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.