Avalon » Serie komiksowe » Mystic Arcana » Mystic Arcana #1

Mystic Arcana #1

Zapowiedź

Pierwsza część wydarzenia rozgrywajÄ…cego siÄ™ na przestrzeni wieków. Ian McNee kiedyÅ› przegraÅ‚ rywalizacjÄ™ o posadÄ™ ze Stephenem Strange, a teraz jest kolekcjonerem magicznych artefaktów. WÅ‚aÅ›nie rozpoczyna peÅ‚ne niebezpieczeÅ„stw poszukiwanie czterech przedmiotów, które, jak mniema, zapobiegnÄ… odrodzeniu siÄ™ szalonego kapÅ‚ana ze starożytnego Egiptu. Pierwszy z nich to Miecz KoÅ›ci, a czytelnicy wreszcie dowiedzÄ… siÄ™, co tak naprawdÄ™ siÄ™ staÅ‚o, kiedy Ilyanna Rasputin przeniosÅ‚a siÄ™ do starożytnego Egiptu i spotkaÅ‚a przodka Storm dawno temu w 34 numerze New Mutants. Ponadto, Ian McNee staje twarzÄ… w twarz ze strażnikiem Miecza.

Cytat

"Time Trial"

Ashake: "I see that soon you will face a time of great turmoil... Of peril and temptation"
Magik: "Story of my life!"

 

"Ritval of the  Sphinx" - part one

Ian: "And if I fail... You eat my hart, correct?"
Ammut: "That it How it usually works, but magician's hearts are dry and stundend things, so – in keeding with our theme — I eat your juicy magicians mind instead

Streszczenie

Uwaga: Ta historia rozgrywa siÄ™ podczas eventu New Mutants #32, kiedy Magik i jej koleżanka z zespoÅ‚u Dani odbyÅ‚y podróż w czasie i trafiÅ‚y do starożytnego Egiptu. Jej gÅ‚ównym bohaterem poza Magik [tu fajnie by byÅ‚o dać hiperłącze do jej biosu ;)- dop. Nadia] jest Ian McNee - mistyczny, Å›lepy artysta, który stworzyÅ‚ Stephenowi Strange jego magiczny pÅ‚aszcz. Do mocy Iana należy tworzenie tarczy chroniÄ…cej go przed magiÄ… oraz umiejÄ™tnoÅ›ci rzucania zaklęć.

Witajcie w świecie magii.

Ian McNee Å›ni. W marze sennej topi siÄ™ w lodowatym oceanie, w mistycznym morzu ukrytym w koronie arkan. Zimna krew miesza siÄ™ w koronie, wylewa siÄ™ z jego rany; ona doprowadziÅ‚a jego życie do ruiny. On nie wie, kto go wysÅ‚aÅ‚ w to wężowe morze; ale wie, że musi siÄ™ stÄ…d wydostać, bo woda gotowa zniknąć wraz z nim. Za godzinÄ™ choroba umysÅ‚owa zawÅ‚adnie jego jaźniÄ…. ZmarzniÄ™ty, unoszony niczym korek na powierzchni wywoÅ‚ywaÅ‚ inwokacje wszystkich bytów, jakie znaÅ‚. Aż w koÅ„cu na jego proÅ›by nadeszÅ‚a odpowiedź od Å›wiatÅ‚oÅ›ci czterech mocy, wszechpotężnej Oshtur. Ale zanim ona pomoże Ianowi, on musi pomóc jej, w starożytnym Egipcie jest magik o imieniu Heka-Nut; trzeba pomóc mu zachować mistycznÄ… rzeczywistość. Należy, przy użyciu pierwszego tarota, znaleźć cztery asy, zebrać kamienie wÄ™gielne stworzenia, a McNee musi znaleźć asa mieczy...

Nowy Jork, Brooklyn, sklep Iana McNee z magicznymi i uzdrawiającymi rzeczami. Właściciel z krzykiem budzi się o 6 rano przy stoliku zawalonym księgami, widząc, że już nie jest sam, prosi pomocnika White o mocną kawę i z ciekawością przypatruje się karcie Tarota leżącej przed nim, karta przedstawia asa mieczy.

„Time Trial”
Louise Simonson, Steve Scott

Starożytny Egipt, okres Nowego Królestwa, XI wiek p.n.e. Na krużgankach paÅ‚acu, w wyniku pomyÅ‚ki, teleportujÄ… siÄ™ Mirage i Magik. Ich przybycie za pomocÄ… magicznych kart obserwuje biaÅ‚owÅ‚osa Egipcjanka rozpoznajÄ…c w Illyanie królowÄ… mieczy oraz czarownicÄ™ - swojÄ… duchowÄ… siostrÄ™.

DziewczÄ™ta nie majÄ… czasu, by wrócić do Limbo, a za jego poÅ›rednictwem teleportować siÄ™ do domu, ponieważ zostajÄ… zauważone przez straż paÅ‚acu, która rusza za nimi poÅ›cig. Ukryć siÄ™ im pomaga egipska czarodziejka wiedzÄ…c, że nie znalazÅ‚y siÄ™ tu przez pomyÅ‚kÄ™, tylko by powstrzymać ZÅ‚o. DziÄ™ki bÅ‚ogosÅ‚awieÅ„stwu Wielkiej Ma'at [starożytna, egipska bogini prawdy i sprawiedliwoÅ›ci; uosobienie Å‚adu we wszechÅ›wiecie - dop. Nadia] Ashake, bo tak brzmi imiÄ™ przodkini Storm, rozumie wszystkie jÄ™zyki, w tym także wspóÅ‚czesny angielski. Przy pomocy swojej talii Tarota postanawia zajrzeć w przyszÅ‚ość i zrozumieć, co dokÅ‚adnie ma zrobić w kraju piramid Magik. Widzi w nich wiele cierpieÅ„ Illyany w jej mÅ‚odym życiu, ale tak naprawdÄ™, zagrożenie stanowi dla niej czarownik Heka-Nut, krepujÄ…cy zmarÅ‚e dusze. Ashake rzuca na Å›piÄ…cÄ… Dani niewidzialność jako, że ta sprawa jej nie dotyczy. Czarodziejki nie mogÄ… jednak spokojnie dalej porozmawiać, bo atakuje je stado mumii. Przodkini Ororo tworzy tarczÄ™ ochronnÄ…, ale Magik widzÄ…c jej kruchość postanawia przywoÅ‚ać swój dysk, jest na to jednak za sÅ‚aba, wiÄ™c postanawia zniszczyć wrogów Mieczem Dusz. Kiedy jest tym zajÄ™ta, Egipcjanka tÅ‚umaczy jej, kim jest wróg - jako mÅ‚ody mag byÅ‚ jaÅ›niejÄ…cÄ… gwiazdÄ… kraju, stanowiÅ‚ łącznik pomiÄ™dzy bóstwami, a zwykÅ‚ymi ludźmi. Tak byÅ‚o do czasu, kiedy niejaki Kaku, którego domenami byÅ‚y chaos i ciemność, skusiÅ‚ mÅ‚odzieÅ„ca i zÅ‚amaÅ‚ go. Teraz jako szaleniec od 100 lat próbuje zdobyć broÅ„ zwanÄ… mieczem koÅ›ci. ZasÅ‚uchana w opowieść Rosjanka, walczÄ…c z szeregiem przeciwników, nie zauważa jednego z wrogów, który uderzeniem wazonu w tyÅ‚ gÅ‚owy pozbawia jÄ… przytomnoÅ›ci.

Kobiety budzÄ… siÄ™ na pokÅ‚adzie statku spÄ™tane razem magicznymi wiÄ™zami. Illyana próbuje siÄ™ uwolnić przy pomocy swego miecza, ale obecny przy tym Heka-Nut tÅ‚umaczy jej, że tym samym zabije Ashake [Hmm... Ten też ma bÅ‚ogosÅ‚awieÅ„stwo Ma'at??? - Dop. Nadia-która-uwierzyÅ‚aby-w-takÄ…-boginiÄ™–gdyby-znaÅ‚a-wszystkie-jÄ™zyki]. Wobec takiej perspektywy Magik rezygnuje z walki i pyta czarownika, czego od niej chce. Ten uprzejmie tÅ‚umaczy, że chodzi mu o jej potężnÄ… duszÄ™; którÄ… wÅ‚aÅ›nie przy pomocy zaklÄ™cia wyodrÄ™bniÅ‚ z jej ciaÅ‚a. Ma jednak z tym problem, bo dusza uciekÅ‚a do sfery Limbo. RozÅ‚oszczony mag postanawia w takim przypadku użyć duszy Egipcjanki. DrÄ™czona wyrzutami sumienia z powodu Å›mierci wersji Ororo z Limbo [w „Magik” #3-4 – dop. Nadia] Illyana godzi siÄ™ zrobić wszystko, by ocalić Ashake.

Heka-Nut prowadzi nadal zwiÄ…zane kobiety do Doliny Królów, miejsca, gdzie przez 500 lat szukaÅ‚ miecza koÅ›ci, jednego z kamieni wÄ™gielnych stworzenia. W koÅ„cu go jednak znalazÅ‚, po rozbrojeniu wszystkich puÅ‚apek nie mógÅ‚ siÄ™ do niego dostać z powodu czarnej duszy. I dlatego Magik ma go przynieść. Ma iść z przodkiniÄ… Storm, a jako gwarancjÄ™ ich powrotu mag zostawia sobie duszÄ™ kapÅ‚anki Ma'at.

Po kilku godzinach schodzenia w dóÅ‚ czarownice przypadkiem nadepnęły na zapadniÄ™, przez którÄ… znalazÅ‚y siÄ™ w komnacie peÅ‚nej piasku. Nie widzÄ…c z niej wyjÅ›cia, postanawiajÄ… siÄ™ teleportować do Limbo i aby nie zwracać na siebie uwagi obserwujÄ…cego ich Heka-Nuta, Ashake tworzy iluzje ich obecnoÅ›ci. W otchÅ‚ani Illyana bez przeszkód znajduje centralnÄ… komnatÄ™ i teleportuje siebie i EgipcjankÄ™ bezpoÅ›rednio do niej. Do pokonania zostaÅ‚a ostatnia przeszkoda - olbrzymia Kobra. Uderzenie mieczem dusz przyniosÅ‚o efekt odwrotny od zamierzonego; z odrÄ…banego ogona wyrósÅ‚ drugi wąż. WidzÄ…c to kapÅ‚anka modli siÄ™ do swojej bogini, a ta zsyÅ‚a ezoterycznego, wielkiego aligatora, który unieruchamia swÄ… olbrzymiÄ… paszczÄ… kobry. Po pokonaniu strażnika kobiety zbliżyÅ‚y siÄ™ do szkieletu, którego koÅ›ci miaÅ‚y być mieczem. Z pewnym wahaniem Ashake siÄ™gnęła do koÅ›ci, by po chwili wyciÄ…gnąć mistycznÄ… broÅ„, której prawdziwÄ… moc może wydobyć jedynie czysta dusza. Czarodziejki przez Limbo wydostajÄ… siÄ™ na zewnÄ…trz, gdzie czeka zniecierpliwiony Heka-Nut. Wiążąc im rÄ™ce magicznÄ… energiÄ… przyznaje siÄ™, że wcale nie zamierza dotrzymywać obietnicy i zwracać duszy. Zadowolony obiecuje uczynić EgipcjankÄ™ swÄ… pierwszÄ… niewolnicÄ…, a IllyanÄ™ pierwszÄ… ofiarÄ… swej mocy. Gdy jednak chwyciÅ‚ miecz, ten zmieniÅ‚ siÄ™ w starÄ… kość. Tylko czekajÄ…ca na to Rosjanka przywoÅ‚uje swÄ… broÅ„ i tnie niÄ… przez ciaÅ‚o maga. OszoÅ‚omiony bólem Heka-Nut upada na ziemiÄ™, wypuszczajÄ…c z rÄ…k kość, która w dÅ‚oniach Ashake znów zmienia siÄ™ w miecz. KapÅ‚anka nie zmierza jednak zabijać pozbawionego swej mocy mężczyzny, nie widzÄ…c w nim już zagrożenia. Pokonany Egipcjanin odchodzi w głąb pustyni, zostawiajÄ…c za sobÄ… lewitujÄ…cÄ…, przesiÄ…kniÄ™tÄ… złą magiÄ… urnÄ…, przedstawiajÄ…cÄ… Anubisa. Przodkini Storm postanawia odesÅ‚ać do Ma'at uznajÄ…c, że ona siÄ™ tym zajmie. Razem ponownie teleportujÄ… siÄ™ do krypty, by oddać miecz koÅ›ci. Po chwili wracajÄ… do komnaty Ashake, a za nimi znika Aligator, pozostawiajÄ…c strażników krypty. PostanawiajÄ… nie mówić ciÄ…gle Å›piÄ…cej Dani, co siÄ™ wydarzyÅ‚o i po jakimÅ› czasie dziewczÄ™ta wracajÄ… w swój czas.

“Ritual of the Sphinx” - part 1
"Poznaj siebie" – Plutarch (46-127 n.e.)

David Sexton, Eric Nguyen

Czas obecny, pociÄ…g jadÄ…cy do tebaÅ„skiej nekropolii. JadÄ…cy w nim Ian McNee zagaduje siedzÄ…cÄ… obok kobietÄ™, wymieniajÄ…c po kolei skÅ‚adniki jej perfum. WÅ›ród kwiatów, wanilii, kamfory wyczuwa też akacjÄ™, z której byÅ‚y robione pierwsze perfumy w starożytnym Egipcie. RozmawiajÄ…cej z nim dziewczynie nagle zmienia siÄ™ gÅ‚os: przedstawia siÄ™ jako Ammut, strażniczka miecza koÅ›ci oraz hallu Ma'at. Przy pomocy swojej magii przenosi mężczyznÄ™ w astralny plan, sferÄ™ reprezentujÄ…cÄ… powietrze, a co za tym idzie, umysÅ‚ i intelekt. Ian opowiada, czego siÄ™ dowiedziaÅ‚ o Heka-Nucie, a Ammut dopowiada, że wojna z nim zniszczyÅ‚a siedem stref, nim zostaÅ‚ zmiażdżony. McNee wie, że wymagajÄ… od niego zdobycia miecza koÅ›ci, ale by tego dokonać, potrzebuje talizmanu starszego bóstwa. Kobieta odmawia i zamienia siÄ™ w hybrydÄ™ wielu stworzeÅ„, którÄ… mag musi pokonać. WyprzedzajÄ…c jego atak niewidomy przywoÅ‚uje piorun, który trafia w bestiÄ™, nic jej jednak nie robi. Hybryda ogÅ‚asza, że ich walka nie bÄ™dzie magiczna, intelektualna, fizyczna czy też emocjonalna; zmierzÄ… siÄ™ na zagadki. Pierwsza zagadka brzmi: "Spacerujemy po zieleni i trawiastych lÄ…dach, po sztywnych Å‚odygach, po palÄ…cych piaskach. Wspinamy siÄ™ w poprzek turni i kulimy siÄ™ na dnie ospaÅ‚ych strumieni. W domu jesteÅ›my wszÄ™dzie, ale nigdzie nie mamy domu. Dom jest tam, gdzie my. My wiemy, my oÅ›mielimy, my chcemy. W ciszy przechodzimy wszystkie drogi. Kim jesteÅ›my?" McNee próbuje dopasować odpowiedzi: wie, że wspinajÄ… siÄ™ leopardy, na dnie ospaÅ‚ych rzek żyjÄ… krokodyle, a hipopotamy w trawie. Jedynym stworzeniem zÅ‚ożonych z tych wszystkich jest Ammut i taka jest odpowiedź [no cóż... Ja byÅ‚am pewna, że chodzi o Å›limaka...- dop. Nadia], a raczej jej poÅ‚owa, pytanie brzmiaÅ‚o bowiem "kim my jesteÅ›my?" Dlatego też hybryda zamierza zjeść póÅ‚ mózgu maga. W wyniku stresu Ian domyÅ›la siÄ™, że drugÄ… poÅ‚owÄ… odpowiedzi jest on sam - żyje na skrzyżowaniu elementów, zawsze z kimÅ›, ale zawsze sam, z domem, ale bezdomny. Zadowolona Ammut przywoÅ‚uje miecz koÅ›ci, by przekazać pierwszy kamieÅ„ wÄ™gielny kreacji, powietrze, czarodziejowi, który po chwili znów siÄ™ znajduje w pociÄ…gu, na szyi majÄ…c wisiorek w ksztaÅ‚cie miecza, a w gÅ‚owie sÅ‚yszÄ…c jeszcze gÅ‚os każący mu znaleźć hebanowÄ… różę, kamieÅ„ kreacji ziemi, uÅ›wiÄ™conÄ… przez GajÄ™ [grecka bogini ziemi, jej personifikacja - dop. Nadia]. Tylko jedna osoba wie, gdzie można znaleźć ten kwiat, kapÅ‚anka Gai, której duszÄ™ przeniknęły gorzkie ciernie, a jej imiÄ™ brzmi: Morgan Le Fay.

Autor: Nadia

Galeria numeru

Mystic Arcana #1

ImiÄ™ i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiaÅ‚y oryginalne © 2002-2021 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.