Avalon » Serie komiksowe » Annihilation: Conquest - Quasar » Annihilation: Conquest - Quasar #1

Annihilation: Conquest - Quasar #1

Postacie
Zapowiedź

Kontynuacja Annihilation: Conquest, która prowadzi do kluczowych wydarzeń całej historii! Phyla-Vell, córka Mar-Vella, od niedawna znana również jako Quasar, wyrusza w podróż, która może przynieść kres tytułowemu podbojowi. Ale co się stało z jej rodzinną planetą? Który ze starych wrogów Avengers podąża jej śladem? I co trapi kochankę Phylli, Moondragon?

Streszczenie

Kilka miesięcy temu, w kolonii Eternals na Tytanie, księżycu Saturna. Phyla-Vell właśnie uzyskała drugi w historii najlepszy czas na torze przeszkód - rekord należy oczywiście do jej ojca. Elysius - jej matka - twierdzi jednak, że nie ma powodu do dumy, bo uzyskując drugi czas dowiodła jedynie, że nie jest najlepsza, a z takim podejściem skończy jak jej brat Genis, który właśnie zginął [Thunderbolts #100 - Gil]. Phyla chce wiedzieć, jaka była przyczyna jego śmierci, ale słyszy tylko, że nie zdołał udźwignąć dziedzictwa swego ojca i ją czeka to samo, jeśli nie będzie próbować mocniej.

Teraz, na obrzeżach Imperium Kree. Heather dostaje kolejnego ataku bólu głowy, więc Phyla prosi ją, by wytrzymała jeszcze trochę, bo już prawie dotarły do świątyni kapłanów Pama, a oni na pewno zdołają jej pomóc. Moondragon odpowiada, że Phyla powinna ją zostawić, bo tylko przeszkadza jej w poszukiwaniu wybawiciela Kree, ale ona mówi, że nie może opuścić jej w cierpieniu. Nagle, alarm ogłasza uszkodzenie poszycia statku. Grodzie powinny automatycznie odciąć uszkodzony sektor, ale nie działają, a po chwili okazuje się dlaczego - kilku przedstawicieli Phalanx wdziera się na mostek i grozi asymilacją. Ich dane są jednak mocno nieaktualne, więc Phyla łatwo ich zaskakuje, wykorzystując moc Quasara, by stworzyć energetyczny miecz. Chwilę później wyrzuca napastników ze statku i próbuje opuścić na najbliższą planetę, zostaje jednak zaatakowana od tyłu. Napastnikiem okazuje się być Super-Adaptoid, który teraz sprzymierzył się z Phalanx i ją również zamierza przeciągnąć na ich stronę. Skanując Phylę, zauważa genetyczne podobieństwo do swojego dawnego wroga - Mar-Vella, więc z przyjemnością wykorzystuje jego skopiowane zdolności przeciwko niej. Quasar rozbija się na powierzchni planety i wygrzebując się z krateru, próbuje sobie przypomnieć cokolwiek z tego, co na temat przeciwnika wyczytała w aktach ojca. Adaptoid atakuje ponownie, wyjaśniając przy tym, że dobrowolnie opuścił Ziemię i połączył się z Phalanx, bo brzydził się ludzkością. Phyla przypomina sobie, że Adaptoid dysponuje zdolnościami wszystkich Avengers i przez chwilę wątpi, że może go pokonać. Bierze się jednak w garść i przechodzi do kontry, zaskakując przeciwnika energetycznym taranem. Następnie zaczyna siekać go mieczem, a w trakcie, jej głos zmienia się i tracąc kontrolę nad sobą, zaczyna mruczeć coś o anihilacji wszelkiego życia. Opanowuje się w końcu i zatrzymuje, a Adaptoid wykorzystuje okazję, aby się oddalić i naprawić uszkodzenia, a przy okazji uderzyć z dystansu, wykorzystując celność Hawkeye'a. Zaniepokojona swoim dziwnym zachowaniem, Phyla również odrywa się od ziemi i postanawia zgubić przeciwnika w pobliskim zgrupowaniu asteroid, a kiedy on okazuje się zbyt szybki, próbuje rozbić go o jedną ze skał. Ten manewr udaje się, ale Phyla zauważa, że jeden z klejnotów na Quantum Bands stał się czarny i podejrzewając, że ma to jakiś związek z jej zmianą zachowania, postanawia wrócić do kapłanów.

Po pewnym czasie ląduje w klasztorze Pama, położonym w wielkim ogrodzie na powierzchni planety. Odnajduje tam Moondragon, pod opieką jednego z kapłanów, który tymczasowo złagodził jej dolegliwości. Heather wyjaśnia, że wysłała ich statek, sterowany autopilotem, na granicę terytorium Kree, a Phalanx polecieli za nim, dzięki czemu zyskały trochę czasu. Phyla mówi, że chciałaby wznowić swoją misję, bo czas ucieka, ale nie bardzo wie, gdzie szukać tego nieokreślonego wybawiciela. Moondragon twierdzi, że siła wyższa, która ją w tę misję wysłała, powinna jej pomóc, a przez to wszystko zaczyna wątpić w jej zamiary. Zauważa też, że coś innego martwi jej partnerkę, a wtedy Phyla pozwala jej zajrzeć do swojego umysłu, bo uważa, że słowami tego nie wyrazi. Heather odkrywa, że gniew, który poczuła Phyla, jest piętnem Annihilusa, odciśniętym na bransoletach, a wtedy ona pyta, czy z tego samego powodu straciła swoją kosmiczną świadomość. Na to pytanie Moondragon nie zna odpowiedzi, przypomina sobie za to, że Wendell Vaughn potrafił używać Quantum Bands do śledzenia wzorów energii, więc w ten sposób Phyla mogłaby odnaleźć swój cel. Quasar obawia się jednak zagłębiania w tajniki bransolet, bo wie, że niewłaściwe ich użycie może grozić śmiercią i żałuje, że nie ma przewodnika spośród Starszyzny Wszechświata. Kapłan oferuje jej jednak pomoc ze strony starożytnych Cotati, którzy stworzyli ten ogród. Wszyscy biorą się za ręce i stają wokół jednego z Cotati, a ten pomaga Phyli otworzyć umysł, dzięki czemu dostrzega mrok w sobie i może znowu zjednoczyć się z kosmosem, przynajmniej do granic, które wyznacza bariera wokół terytorium Kree. Gdzieś na skraju imperium, Quasar wyczuwa unikalny wzór energii, ku któremu kierują ją bransolety i wie już, że tam musi podążyć. Zamierza wyruszyć natychmiast, ale Heather i kapłan przekonują ją, by została jeszcze jedną noc i poćwiczyła techniki medytacji, które pomogą jej zapanować nad ciemnością.

Wieczorem, po zajęciach, obie panie wracają do swojej tymczasowej kwatery. Phyla wciąż nie czuje się dobrze w roli Quasara, a ponieważ Moondragon często wspomina o Wendellu pyta, skąd go zna. Moondragon waha się przez chwilę, zanim wyjawi, że kiedyś próbowała go poderwać. Phyla chce wiedzieć, dlaczego nie powiedziała jej o tym wcześniej, więc w odpowiedzi słyszy, że to był jeden z wielu złych wyborów Heather, których dokonała po tym jak okazało się, że nie jest Celestial Madonną. Od tego czasu jednak zmieniła się i znalazła swoje miejsce i swoje szczęście - Phylę. Ponieważ czeka je długa podróż, tej nocy chciałaby nacieszyć się tym szczęściem.

Trzy godziny później, ze snu wyrywa ich huk wybuchu. Psychiczny rykoszet wywołuje u Heather kolejny atak bólu, a tymczasem Phyla odkrywa, że Super-Adaptoid i Phalanx niszczą świątynię Pama. Rusza do walki, chcąc ocalić przynajmniej Cotati, ale Heather wyjaśnia, że jest już za późno. Quasar zamierza zostać, aby dopełnić zemsty, ale głos w jej głowie wzywa ją, by opuściła planetę i odnalazła wybawiciela, bo jeśli zginie, cały Wszechświat zginie wraz z nią. Po chwili wyrywa się z odrętwienia i wyjaśnia Heather, że muszą uciekać. Głos powiedział jej, że jeśli nie powstrzymają Phalanx, będą oni opanowywać inne światy, aż zniszczą całe życie. Jakby tego było mało, ich kosmiczna bariera odcięła Quantum Bands od źródła mocy, a czarne klejnoty oznaczają, że energia powoli się wyczerpuje, muszą więc wykonać misję, zanim będzie za późno.

Autor: Gil Galad

Galeria numeru

Annihilation: Conquest - Quasar #1 Annihilation: Conquest - Quasar #1

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2021 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.