Avalon » Serie komiksowe » Annihilation: Conquest - Quasar » Annihilation: Conquest - Quasar #2

Annihilation: Conquest - Quasar #2

Postacie
Zapowiedź

Rozwiązywanie zagadki tytułowego podboju trwa. Ścigając się z czasem i będąc ściganymi przez bezlitosnego przeciwnika, Quasar i Moondragon trafiają na opustoszały świat, gdzie, być może, odnajdą klucz do uratowania całego wszechświata.

Cytat

Quasar: "Monster, if you're intelligent enough to have gods, make peace with them… because you're about to meet them!"

Streszczenie

W swojej wędrówce, Quasar i Moondragon niespodziewanie wpadają na królową Brood. Phyla atakuje instynktownie, ale Heather przypomina jej, ze powinna oszczędzać energię i próbuje zaatakować przeciwnika telepatycznie. Obcy umysł okazuje się jednak zbyt chaotyczny, by nad nim zapanować i królowa dosięga ją jednym ze swoich odnóży. Widząc, że jej przyjaciółka została ranna, Quasar wpada w furię i atakuje bez zastanowienia, siekając królową energetycznym mieczem. Moondragon próbuje ją uspokoić przypominając, co się dzieje, kiedy traci nad sobą kontrolę, ale jest już za późno, bo instynkty Annihilusa już wzięły górę i teraz Phyla atakuje ją, mamrocząc coś o zniszczeniu wszelkiego życia. Heather nie ma szans w fizycznej walce, więc sięga do niej telepatycznie i przypomina o miłości, jaka je łączy. To pomaga - Phyla powstrzymuje cios w ostatniej chwili i zaczyna przepraszać. Moondragon obejmuje ją i mówi, że wszystko jest w porządku, ale wyraz jej twarzy mówi co innego.

Kilka minut później są już na powierzchni planety Dlaw-Neurg. Phyla opatruje ranę Heather, raz jeszcze przepraszając za swój brak kontroli, ale ta mówi, że nic się nie stało. Stwierdza, że po tym, co przeszły w ciągu ostatnich dni, Quasar i tak nieźle sobie radzi, bo kiedy ona sama przechodziła przez coś podobnego, skończyło się to gorzej. Phyla nie wie, co ma na myśli, więc Moondragon opowiada jej o swoich początkach:

Kiedy znalazła się w kosmosie jako dziecko, trafiła pod opiekę kapłanów Pama, którzy zaczęli ją uczyć swojej sztuki panowania nad umysłem. Była jednak niecierpliwa i sama próbowała poznawać obszary, które nie były dla niej dozwolone. Podczas jednej z takich wycieczek, uwolniła starożytne zło, znane jako Dragon of the Moon. Kiedy demon uwolnił się po wiekach niewoli, próbował opanować jej ciało, ale stawiła mu czoła i zwyciężyła. Niczego jednak nie nauczyło jej to doświadczenie i zamiast przyznać się do błędu, stała się jeszcze bardziej arogancka, a podczas swojej ceremonii inicjacji przyjęła imię Moondragon, czym wzbudziła oburzenie i lęk swoich nauczycieli. Wiedzieli bowiem, że nikt nie wychodzi z konfrontacji z tak potężnym demonem nietknięty. Demon wciąż pozostawał w jej umyśle i przez lata walczyła z nim bezustannie, aż wreszcie, w chwili słabości, nie zdołała nad nim zapanować, a Smok prawie zabił jej przyjaciół z Defenders. Aby pokonać go ostatecznie, poświęciła swoje życie. Jej świadomość przetrwała jednak, a wkrótce Eternals wyhodowali dla niej nowe ciało. Chociaż uważa, że nie zasługiwała na to, dostała drugą szansę.

Phyla pyta, dlaczego wcześniej nie powiedziała jej o tym, ale Heather twierdzi, że wstydziła się swojej słabości. Słyszy jednak, że nie powinna się wstydzić, bo dokonała wielu wspaniałych rzeczy i z pewnością jest jedną z najodważniejszych osób, jakie Phyla zna. Jest dla niej inspiracją, dlatego obiecuje, że nigdy jej nie opuści.

Tymczasem, Super-Adaptoid i Phalanx kończą proces asymilacji gubernatora planety Ollupac i próbują dowiedzieć się od niego czegoś na temat tajemniczego zbawiciela. Kree słyszał legendy o osobniku zwanym Czarodziejem, ale uważał je za zwykłe mity. Adaptoid dochodzi do wniosku, że skoro Quasar go szuka, musi być prawdziwy. Jeden z Phalanx zauważa, że osobnik, o którym mowa może być tym, którego nazywają Prodigal [lub jeśli wolicie, "Marnotrawny" jak w biblijnej przypowieści - Gil], postanawiają więc pozwolić jej zaprowadzić się do niego, by mogli go zniszczyć.

Quasar i Moondragon nadal przeszukują pustynną planetę. Nagle, Heather dostaje kolejnego ataku bólu głowy i spada z platformy, która ją niosła. Phyla łapie ją w locie, ale Moondragon upiera się, że nic jej nie jest i powinny kontynuować poszukiwania. Za pobliską wydmą odkrywają ogromny statek, zagrzebany w piasku. Nie rozpoznają tej technologii, ale badają go dokładnie i znajdują wyrwę, przez którą mogą dostać się do środka. Wygląda to tak, jakby coś próbowało załatać dziurę od środka i po chwili odkrywają sprawcę - wielkiego pustynnego robaka, który atakuje je. Quasar otacza go energią i wyrzuca daleko od statku, ale odkrywa przy tym, że kolejny klejnot na bransoletach stał się czarny. Heather sugeruje, żeby oszczędzała energię i spróbowała wykorzystać wrodzoną kosmiczną świadomość, by przeszukać statek. Phyla ma jednak opory, bo wie, do czego to doprowadziło jej brata i pamięta, że kiedy Adaptoid próbował skopiować ją od jej ojca, przeciążyło to jego systemy. Właśnie dlatego jej matka zadbała, by jej możliwości w tej dziedzinie były mocno ograniczone, a poza tym, odkąd nosi Quantum Bands, w ogóle jej nie czuje. Zanim jednak spróbuje, przez kadłub statku przebija się olbrzymia ręka Super-Adaptoida, który przybył tu ich śladem i teraz grozi asymilacją. Quasar atakuje go z pełną siłą, nie zważając na ograniczenia i ryzyko utraty kontroli, ale Adaptoid wymyka się z jej uścisku i przechodzi do kontry, używając połączonych mocy Avengers. Phyla broni się jak może i próbuje atakować, ale tymczasem Adaptoid kopiuje jej bransolety i odlatuje na poszukiwanie wybawiciela, zostawiając je z oddziałem Phalanx, który właśnie teleportował się na miejsce. Zostają otoczone i zepchnięte w głąb statku, a w końcu przyparte do muru. Kilku Phalanx dopada Heather, która nie może się bronić, bo jej telepatia nie działa na maszyny. Quasar rusza jej z pomocą, ale nagle wyładowanie energii rozrywa statek i odrzuca wszystkich. Dragon of the Moon znowu jest wolny.

Autor: Gil Galad

Galeria numeru

Annihilation: Conquest - Quasar #2 Annihilation: Conquest - Quasar #2

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2021 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.