Avalon » Serie komiksowe » FF vol. 2 » FF vol. 2 #10

FF vol. 2 #10

FF vol. 2 #10

"Paint it Black"

Postacie
Zapowiedź

• Przechodzili już wiele, ale czy FF są w stanie przetrwać spotkanie ze Spooky Kids?
• DRŻENIE! Gdy wypisują nazwy zespołów, o których nigdy nie słyszałeś.
• WSTRZĄS! Gdy używają dziwnego slangu, by ukryć prawdziwe rozmowy.
• ODRZUCENIE! Gdy przychodzą gigantyczne rachunki za ich komórki.

Cytat

Ant-Man: "You really think there's a comic book in all this?"

Streszczenie

Podczas śniadania stary John Storm dopada do Alexa Powera i oświadcza, że cuchnie on Doomem. Gdy chłopak nie ma pojęcia, o czym podróżnik w czasie mówi, ten stwierdza, że może udało mu się oszukać pozostałych, ale on będzie go miał na oku, po czym odchodzi.

Wkrótce później. W łazience Alex kontaktuje się z Doomem, który każe mu zabić Storma. Chłopak przypomina, że nadal mają do czynienia z Human Torchem, Victor odpiera jednak, że starzec nie jest herosem, lecz starym durniem, który macza palce w prawach, których nie rozumie i którego trzeba wyeliminować, nim uczyni coś nieprzewidywalnego.

W Ogrodzie Zoologicznym Central Parku Darla przedstawia reszcie drużyny swojego publicystę, który pomoże im podreperować wizerunek drużyny, a to z pomocą sprowadzonych pracowników Marvel Comics – edytora Toma Brevoorta, scenarzysty Matta Fractiona i rysownika Mike'a Allreda. Pierwszym pomysłem impresario jest przedstawienie autorom projektu, nad którym Scott pracuje w ogrodzie – miniaturowe "miasto", w którym odwiedzający będą w stanie zobaczyć świat w mikroskali. Lang zapewnia, że wszystko jest jak najbardziej bezpieczne, po czym zaprasza wszystkich do pojazdu.

Na dachu Budynku Baxtera do Ahury dołącza Alex Power. Za nim pojawiają się tam także Bentley, Onome i Tong. Po chwili Alex pyta, czy ktokolwiek z nich zna kogoś, kto kogoś zabił, a Ahura stwierdza, że w istocie kogoś takiego zna.

Ant-Man prezentuje towarzyszom atomy i inne mikroskopijne cuda, gdy nagle otrzymuje informację z laboratorium kontrolującego ich podróż, A.N.T.H.I.L.L.1 – najwyraźniej z Zoo zniknął tygrys, cały ogród został więc zamknięty. W następnej chwili torba towarzyszących Czwórce Artiego i Leecha zaczyna się poruszać, aż w końcu wysuwa z niej łeb miniaturowy tygrys. Ant-Man pyta, czy chłopcy "pożyczyli" z jego laboratorium Pył Pyma, służący do zmniejszania rzeczy, a w tej chwili kot wyrywa się swoim nowym "właścicielom" i potrąca Artiego, który wysypuje Pył na wszystkich zebranych.

Na Attilanie Ahura przedstawia przyjaciołom swojego uwięzionego wuja, Maximusa. Informuje go, że Alex pragnie się dowiedzieć o zabijaniu, na co szalony Inhuman stwierdza, że może się podzielić z nim informacjami, w zamiast chce jednak, by go oswobodzili. Proponuje starcie umysłów – a to pod postacią gry w dwadzieścia pytań.

Ant-Man oświadcza, że ich nową misją jest "nie bycie pożartym przez tygrysa", po czym łączy się z laboratorium, wyjaśniając, co się wydarzyło. Podczas, gdy autorzy komiksu nieustannie narzekają, a edytor wyjaśnia Scottowi swoją wizję na ich serię, pracownicy A.N.T.H.I.L.L.1 wypuszczają w kierunku ich pojazdu chmarę nanobotów, których zadaniem jest odnalezienie zagubionych. Ant-Man przekazuje tę informację pozostałym, radzi im jednak się ruszać – tygrys na pewno nie będzie się zatrzymywał.

Ahura protestuje, stwierdzając, że to Maximus pierwszy powinien odgadnąć, o czym myślą oni. Ten zgadza się i już po jednym pytaniu domyśla się, że Bentley myślał o Doctorze Doomie. Następnie zaczyna odpowiadać na pytania dzieciaków, licząc także te retoryczne.

Czwórka i kompani przemierzają obcy krajobraz – tak naprawdę fragment siedzenia w ich pojeździe – gdy nagle zostają zaatakowani przez gigantycznego z ich perspektywy tygrysa. Podczas, gdy Shulkie zaczyna się mocować ze zwierzęciem, Medusa pomaga w ewakuacji cywili. W końcu do akcji wkracza Ant-Man, oplatając kota swoją uprzężą. Widząc to, scenarzysta protestuje, stwierdzając, że to rozwiązanie jest zbyt proste, zwłaszcza, że nanity właśnie przybywają im z pomocą, Scott zapewnia go więc, że wkrótce pojawi się kolejny problem.

Na Attilanie dzieciaki wykorzystują swoje pytania, nie są jednak bliżej rozwiązania zagadki Maximusa. W końcu Bentley pyta, czy "jest" on abstrakcyjną koncepcją, a szalony Inhuman potwierdza, dodaje też jednak, że było to ich ostatnie pytanie. Gdy Ahura otwiera jego celę, pozostali pytają, kim w takim razie jest, na co Maximus oświadcza, że jest wolny.

Autor: S_O

Galeria numeru

FF vol. 2 #10 FF vol. 2 #10 FF vol. 2 #10 FF vol. 2 #10 FF vol. 2 #10 FF vol. 2 #10

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2019 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.