Avalon » Serie komiksowe » Annihilation: Conquest - Wraith » Annihilation: Conquest - Wraith #3

Annihilation: Conquest - Wraith #3

Postacie
Zapowiedź

Gotycki rewolwerowiec odejmuje decyzję, która wstrząsa jego i tak już wstrząśniętym życiem. W poprzednim numerze poznaliście jego historię - teraz zobaczcie, jak wkracza na kurs kolizyjny z jednym z najważniejszych postaci z Annihilation.

Cytat

Super-Skrull: "Whatever your heart desires, paleface, all I need to know is... do you want it cold and stealthy... or loud and nasty?"

Streszczenie

Ronan klęka przed swoim przełożonym, by zdać mu raport z przesłuchania więźnia. Wyjaśnia, że jego moc pochodzi od pasożytów, żerujących na jego duszy, a wzbudza lęk nawet wśród Phalanx, bo gdy opuszczają one ciało, by bronić nosiciela, odsłaniają całkowicie duszę. Phalanx odpowiada, że nie ma to znaczenia, skoro został obezwładniony i potraktowany inhibitorem. Ronan nie przyjmuje pochwał, bo nie jest dumny z faktu, że torturował jednego ze swoich, jednak Phalanx twierdzi, że Wraith jest zagrożeniem również dla Kree, dlatego powinien uważać się za bohatera. On twierdzi jednak, że jest niczym więcej jak zdrajcą.

 

Nieprzytomny Wraith słyszy w myślach imię Zak-Del. To jego dawne imię, a głos, który je wzywa jest głosem jego ojca. Nie chce uwierzyć w to, co się dzieje, ale zjawa ojca staje pzred jego oczami i przypomina, że człowiek, który zabił jego i jego żonę wciąż gdzieś tam jest. Wraith staje przed nim jako dziecko i mówi, że nie może kontynuować pościgu po jest uwięziony, ale ojciec przypomina mu o złożonej obietnicy oraz potędze, jaką może przywołać. Mimo to, wydaje mu się, że nie da rady, więc zjawa radzi, by poszukał wspólników i obiecuje poprowadzić go. Wraith pyta, dlaczego ojciec przyszedł do niego właśnie teraz, ten zaś odpowiada, że nigdy wcześniej nie był potrzebny i nie wątpił w powodzenie jego misji. Mówi synowi, by udał się do miejsca zwanego Układem Pasożytniczym - tam znajdzie to, co pozwoli mu zakończyć misję honorowo. Zjawa żegna się i rozpływa w ciemności, a wtedy Wraith budzi się nagle.

 

Natychmiast rozlega się alarm, więc nadzorca więzienia rozkazuje wysłać na miejsce Ronana, jednak gdy ten dociera do celi Wraitha, zostaje powalony wybuchem ciemności. Wraith jest wolny i dziękuje ojcu, kolejny raz przysięgając zemstę na jego zabójcy. Nadzorca każe obezwładnić go gazem, ale Wraith przebija się przez ścianę i opuszcza korytarz. Na chwilę tracą go z pola widzenia, a gdy odkrywają, że kieruje się wprost do centrum dowodzenia, zmiata ich eksplozja. Likwiduje nadzorcę i dobiera się do komputera, uwalniając jeszcze nie zasymilowanych więźniów.

 

Super-Skrull zostaje uwolniony i natychmiast zaczyna torować sobie drogę na wolność, przez oddziały Phalanx, które stają mu na drodze. Jeden z przeciwników próbuje zajść go od tyłu, ale zostaje zniszczony przez Praxagorę, która również została uwolniona. Po niezbyt wylewnym powitaniu, zamierzają przedyskutować plan ucieczki, ale wtedy zjawia się Wraith, który wyjaśnia, że to on ich uwolnił i teraz oczekuje w zamian ich pomocy. Praxagora chce atakować instynktownie, ale Kl'rt powstrzymuje ją, zgadzając się wysłuchać swojego wybawcy. Wraith mówi, że cały sektor został odcięty, a jedyna droga, jaką znalazł prowadzi przez laboratoria, co się dobrze składa, bo tam jest jego broń i pojazd. Super-Skrull ma tylko jedno pytanie: czy zamierzają załatwić to po cichu czy z hukiem?

 

Dziesięć minut później, odnajdują broń Wraitha w sektorze badawczym. Kl'rt zauważa, że nie wygląda zbyt imponująco, ale Wraith twierdzi, że to nie tylko broń, ale również talizman, który przewiduje potrzeby posiadacza i reaguje na nie. W tej chwili, pojawia się oddział Phalanx z Ronanem na czele. Widząc go, Super-Skrull atakuje z furią, ale Wraith stwierdza, że nie ma na to czasu. Wskakuje na swój pojazd i wybija dziurę w kadłubie, pociągając za sobą Skrulla i Praxagorę. Ronan wysyła za nimi swoje psy gończe, ale smuga ciemności, jaką pozostawił po sobie pojazd Wraitha niszczy ich systemy i zmusza do powrotu. Wojownik jest wściekły, ale jego uwagę przykuwa coś w głębi hali badawczej. Gdy podchodzi bliżej zauważa na wpół zasymilowanego Supremora. Nowy naczelnik pojawia się za nim zgadując, że chciałby wiedzieć, co się dzieje, ale to nie oddaje uczuć Ronana, który wpada w furię widząc, co najeźdźcy zrobili z jego byłym władcą i bogiem. Phalanx mówi, że odzyskali szczątki Najwyższej Inteligencji po tym jak Ronan zabił ją podczas Annihilation War, by pozyskać ją dla siebie i ułatwić przejęcie władzy w imperium Kree. Dobrze wiedzą, że bogowie nie umierają, a poddani podporządkują się im, jeśli Supremor wyda taki rozkaz. Ronan twierdzi, że to bluźnierstwo, którego jego lud nigdy nie zaakceptuje, ale nadzorca mówi, że tak się stanie, jeśli to on będzie kierował procesem. Przekonuje go, że jedyną alternatywą jest wojna i zagłada ich cywilizacji, jeśli więc Ronan podporządkuje się i zgodzi na dobrowolną asymilację rasy, będzie jej wybawcą.

 

Tymczasem, załoga Ra-Venn walczy ze statkiem Phalanx, który odnalazł ich w Układzie Pasożytniczym. Nagle, statek wroga eksploduje, a kapitan zauważa, że to nie ich sprawka. Wtedy, na pokładzie pirackiego statku ląduje Wraith z towarzystwem. Zaskoczonej Ra-Venn wyjaśnia, że przybył tu w poszukiwaniu mordercy rodziców, ale widząc jej grupę w potrzebie, postanowił pomóc. Super-Skrull zauważa, że to najlepszy moment, by wszyscy poszli swoimi drogami, bo ma dużo roboty we własnym imperium, ale ktoś z załogi wyjaśnia, że galaktyka została odcięta i nie można jej opuścić. Szpiedzy donieśli, że Phalanx pracują nad jakąś nową psychiczną bonią i prawdopodobnie szykują ostateczne uderzenie, więc Ra-Venn stwierdza, że ich jedyną szansą jest walka. Kl'rt mówi, że dość ma już ratowania skóry Kree, a Praxagora tłumaczy to jako zgodę. Wraith twierdzi jednak, że interesuje go tylko odnalezienie mordercy rodziców, więc Ra-Venn pyta, czy naprawdę wierzy, że może dokonać tego sam, wśród trwającej wojny, w ruinach imperium. Obiecuje, że jeśli zgodzi się pomóc teraz, po wojnie cała armia Kree pomoże mu szukać mordercy. Tak samo, jak wcześniej duch ojca radzi, by znalazł wspólników i pozwolił sobie pomóc. Słysząc te słowa, Wraith zgadza się pomóc.

 

W tym samym czasie, nadzorca Phalanx  wchodzi do celi Ronana pytając, czy podjął już decyzję. Ten odpowiada, że robi to tylko dlatego, by jego lud miał szansę przetrwać i wyzwolić się w przyszłości, tymczasowo zgadza się na służbę.

Autor: Gil Galad

Galeria numeru

Annihilation: Conquest - Wraith #3 Annihilation: Conquest - Wraith #3

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2018 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.