Avalon » Serie komiksowe » Death of Dracula » Death of Dracula

Death of Dracula

Postacie
Zapowiedź

Kto byłby w stanie zabić Draculę i przejąć kontrolę nad wampirami? Tylko jego syn, Xarus! Jednak Janusowi, jego bratu, nie podobają się nowe rządy i zbiera popleczników, by rozpocząć kontrrewolucję.

Cytat

wampiry: "ALL HAIL XARUS! LORD OF VAMPIRES!"

Streszczenie

Wyspa Wampirów, gdzieś u wybrzeży Grecji. Janus, pierwszy syn Draculi, obserwuje wypełniający się przeróżnymi wampirami amfiteatr. Wszystkie klany przybyły na organizowane co sto lat spotkanie: wojowniczy, stylizowani na armię pruską Krieger i nie mniej wojowniczy, podobni ninjom Claw – dwa najpotężniejsze klany. Anchorite – farmerzy, pożywiający się krwią zwierząt. Groteskowi Nosferatu i potworni Charniputra. Atlantydzi. Wampiry czystej krwi. Trykowie. Ostatni przybywają przedstawiciele zajmujących się biznesem i technologią Mystikos – Stephen i jego prawa ręka, Brad, a także młodszy brat Janusa – Xarus, któremu towarzyszy Alyssa, przywódczyni klanu Syrin, skupiającego wampirzyce-uwodzicielki.

Gdy inne wampiry czekają na górze, przywódcy poszczególnych sekt schodzą do podziemi, gdzie odbywa się narada, której przewodniczy król wampirów – Dracula. Pierwszy głos zabiera Anchorita, który chce zająć się problemem coraz bardziej rozprzestrzeniającej się ludzkości. Popiera go wysłannik Atlantydów, który stwierdza, że rozwiązaniem byłoby silne przywództwo. Gdy Dracula pyta, co przez to rozumie, Xarus zabiera głos, by rozładować napięcie. Stwierdza, że ludzkość stanowi problem, z którym każdy klan się zetknął, bowiem śmiertelnicy boją się i nienawidzą ich wszystkich. Władca wampirów odpiera, że jest tak dlatego, że w naturalny sposób boją się oni nocy i ciemności, w której żyją krwiopijcy – dlatego ważne jest, by ich dwa światy pozostały oddzielne. Xarus jednak nie podziela punktu widzenia ojca, co akcentuje, wbijając mu kołek w serce. W następnej chwili przedstawiciele Atlantydów, Nosferatu i Charniputra atakują rannego władcę i również przebijają jego ciało, a krwawą scenę kończy Xarus, odcinając głowę Draculi. Wysyła on morskiego wampira, by ukrył ją gdzieś w głębinach, podczas gdy ciało zostanie na miejscu, by uniemożliwić zwolennikom upadłego władcy przywrócenie go do życia. Następnie oświadcza, że zamierza wypowiedzieć posłuszeństwo starym zasadom, według których wampiry miały żyć w ukryciu, wierząc, że są przeklęte, i zaatakować świat ludzi. Przedstawiciel Kriegerów oświadcza jednak, że syn Draculi oszalał i odchodzi, a za nim, bez słowa, znika delegat Clawów. Bez poparcia żadnego z silnych klanów Xarus zwraca się do pozostałych, każąc im opowiedzieć się po jednej ze stron w ciągu następnej doby, po czym odchodzi. Janus uspakaja pozostałych zebranych i stwierdza, że coś nie poszło zgodnie z planem jego brata – inaczej nie czekałby całego dnia na odpowiedź. Dlatego postanawia z nim porozmawiać.

Po drodze do Janus spotyka Alyssę, która również zauważyła, na jak niepewnych fundamentach stoi rewolucja jego brata. Sugeruje, że w razie czego Syreny mogą zawrzeć przymierze z drugim z synów Draculi. Wampirowi udaje się jednak oprzeć jej czarowi i wchodzi do komnaty Xarusa. Ten ujawnia, że jest w posiadaniu stworzonych przez Mystikos urządzeń, zminiaturyzowanych i ukrytych w specjalnych amuletach, które zaginają tę część spektrum słonecznego, która jest szkodliwa dla wampirów. W tej właśnie chwili zaopatrzony w te urządzenia oddział Nosferatu i Charniputra atakuje twierdzę Kriegerów i zaczyna zabijać przywódców klanu. Oczywiście, gdy zostanie podniesiony alarm, wojowniczy krwiopijcy staną do walki, ta będzie jednak nadzwyczaj krótka – potrwa tylko do czasu, aż pierwsze promienie słoneczne wpadną przez olbrzymie okna gotyckiego zamczyska. Po zdziesiątkowaniu sekty Xarus wprowadzi tam własnych, marionetkowych przywódców, by zapewnić sobie przychylność Kriegerów w nadchodzącej erze. Janus stwierdza, że musi to przemyśleć i wychodzi. Za drzwiami kolejny raz trafia na Alyssę, którą informuje, że jego brat w życiu by go nie posłuchał. Przywódczyni Syren postanawia więc wprowadzić w życie własny plan i posyła do Xarusa trzy swoje podopieczne.

Janus tymczasem wraca do przywódców pozostałych klanów. Razem dochodzą do wniosku, że jedynym, co może im pomóc, jest poparcie Clawów. Postanawiają spytać nie odzywającego się do tej pory przedstawiciela klanu Moksha, którzy głodują przez długi czas, by dostąpić wizji przyszłości. Wróż oznajmia, że wojownicy wysłuchają Janusa, jednak sam wynik ich rozmowy jest przed nim ukryty.

Tymczasem Xarus zabawia się z wampirzycami, które nagle wyciągają kołki i atakują go. Synowi Draculi udaje się jednak je pokonać i, cały poryty ich krwią, udaje się przedyskutować z Alyssą kwestię lojalności jej klanu.

Janus dostaje się do Istambułu, gdzie znajduje się siedziba Clawów. Przywódca klanu wita swojego byłego ucznia i rzuca mu miecz, po czym atakuje. Szybko powala syna Draculi i oznajmia, że jeśli cały czas będzie w odwrocie, nigdy do niczego nie dojdzie.

Jakiś czas później, Wyspa Wampirów. Xarus i delegaci popierających go klanów czekają na resztę przywódców. Pojawiają się jednak tylko przedstawiciele Mystikos i Anchoritów pod wodzą Janusa, który ogłasza, że rewolucja jego brata dobiegła końca. W następnej chwili otaczają ich wojownicy Clawów, którzy jednak atakują zwolenników Janusa. Xarus oznajmia, że musiał wiedzieć, kto stanie przeciwko niemu, dlatego klan Claw, który od początku z nim współpracował, udawał sprzeciw. Okazuje się, że Brad z Mystikos również stoi po stronie Xarusa i obiecuje przywołać swój klan do porządku. Jako ostatnia pojawia się Alyssa, która całuje Janusa na pożegnanie, niezauważenie przez nikogo wsuwając mu pewien przedmiot do kieszeni. Wkrótce wstaje świt, którego już nie boją się sprzymierzeńcy Xarusa. Poplecznicy Janusa giną i rozsypują się w proch, on sam jednak pozostaje nietknięty. Domyśla się, że przedmiotem wręczonym mu przez wampirzycę jest urządzenie zakrzywiające światło i wykorzystując zaskoczenie zebranych atakuje i przebija się na wolność. Ukrywając się, myśli nad kolejnym krokiem. Tymczasem Xarus zostaje ogłoszony nowym Władcą Wampirów.

Autor: S_O

Galeria numeru

Death of Dracula Death of Dracula

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2021 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.