Avalon » Serie komiksowe » Nation X » Nation X #2

Nation X #2

Postacie
Zapowiedź

Jubilee wraca do X-Men, Gambit ma trudności z przystosowaniem się do życia na Utopii, Northstar z oddaleniem wyspy od reszty świata, a No-Girl uratuje wszystkich przed wrogiem ukrywającym się tuż pod ich nosami.

Streszczenie

Jubilee siedzi na molo w SF i próbuje napisać list. Nie jest pewna, co chce przekazać, i często skreśla to, co już jej się udało wypracować. Nagle zachodzą ją od tyłu Young X-men. Jubilation pozwala młodszym kolegom, aby pochwalili się swoimi ostatnimi przygodami. Te głównie dotyczą ich potyczki z Dark X-Men i Dark Avengers. Lee porównuje całą sytuację z Utopią do jej przygód na Genoshy. Dzieciaki pytają się, czy to dlatego ich koleżanka nie chce popłynąć na wyspę. Jubilee uchyla się jednak od odpowiedzi. Ona nie czuje, by wyspa mutantów była dla niej. Odpowiada jej Surge, która pojawia się na molo. Lee nie jest już mutantką i sprawy mutantów jej nie dotyczą. Ta jest niezadowolona, że Noriko pojawiła się nie zaproszona. Ashida ma pretensje do byłej X-Manki, że ta daje rady młodszym kolegom. Oni mają od tego nauczycieli z mocami. Surge każe Jubilation wyjechać i prowadzić normalne życie. Ta ripostuje, że takiego życia chciała by Noriko i jej zazdrości. Lee dalej czuje się mutantką i nic tego nie zmieni. Ashida nie ma argumentów i po prostu każe dzieciakom zabierać się z powrotem na wyspę. Odchodząc, proponuje Jubilee, by się z nimi zabrała, ale ta odmawia.

Jubilee siedzi na molo do rana i dalej próbuje napisać list. Później daje go rybakowi, który ma go zawieść na wyspę. Na kopercie nie ma adresata, ale osoba, do której on jest, będzie czuła, że list przyszedł. Jego treść to: "Drogi Loganie, szkoda, że Cię tu nie ma! Jubilee."


"7 1/2"

Scenariusz: John Barber
Rysunki: David Lopez

Postacie:
  * Marta Johansson
  * Iceman, Gentle, James Proudstar, Stepford Cuckoos
  * Quentin Quire

Quentin Quire ma za złe X-Men, że ukradli jego pomysł stworzenia narodu mutantów. Ma zamiar po cichu zniszczyć wyspę. Jako prawdziwy złoczyńca potrzebuje swojego nemezis, aby mieć z kim walczyć. Na swój cel obiera Martę Johansson. Pokazuje się jej i wyjawia swój plan. Marta nie może chodzić, ani mówić, więc trudno będzie jej ostrzec innych. Jest telepatką, więc przejmuje umysł najbliższego mutanta. Jest nim Iceman. Jako on próbuje ostrzec Gentle'a, ale ten zostaje opanowany przez Quire'a. Nezhno się powiększa i atakuje Drake'a. W tej sytuacji Marta postanawia wykorzystać swoją druga moc – potrafi wyłączyć moc innych, ale tylko jak jest w pobliżu. Dlatego wchodzi do umysłu Proudstara i każe mu zanieść się do laboratorium Beasta. Tam odnajduje puszkę, w której zamknięty jest złoczyńca. W tym momencie ciało Warpatha zostaje przejęta przez Quentina. Tłumaczy on mutantce, że jest silniejszym telepatą i w dodatku już go nie ma w puszce. Następnie łapie akwarium z mózgiem Marty i rozbija je. Quire chce teraz dorwać kukułki. Siedzą one w pokoju cerebry. Jedna z nich zaczyna odbierać dziwne odczyty z laboratorium. Pozostałe nie chcą w to wierzyć. Marta wchodzi do mózgu jednej z nich i przekazuje im wszystkie informacje. Kiedy złoczyńca się tam pokazuje, one są gotowe. Quentin dostaje się do cerebry i ogłasza swój triumf. Siostry jednak są pewne swego. Ich zdolności bardzo się rozwinęły i bez problemu wymazują przestępcę i dziękują Marcie za pomoc.


"Lor"

Scenariusz: Tim Fish
Rysunki: Tim Fish

Postacie:
  * Northstar
  * Storm, Cyclops, Pixie, Warpath, Dazzler, Angel, Colossus, Blindfold, Onyxx, Hellion, Loa, Surge, Anole, Psylocke, Sunspot, Moonstar, Cannonball, Magik, Stepford Cuckoos,
  * Kyle, Jeanne-Marie Beaubier
  * Warewolves

Northstar nad Utopią walczy z Warewolves. Idzie mu dość ciężko i dopiero interwencja Storm kończy walkę. Cyclops prosi Kanadyjczyka o rozmowę. Lider ma pretensję do mutanta. Po raz kolejny ich zawiódł. Jean-Paul tęskni za domem i swoim chłopakiem. Długie podróże do Kanady i z powrotem go męczą. Dodatkowo utrzymywanie związku na odległość nie jest łatwe. Summers daje mu ultimatum - ma poukładać swoje życie bez oddziaływania na zespół. Przez następne dni Northstar pomaga innym mutantom przy pracy, ale jego roztargnienie tylko innym przeszkadza. W końcu wieczorem dzwoni do swojego chłopaka i prosi go, aby ten wziął kilka dni urlopu i do niego przyjechał.

Szefem Kyle'a jest siostra Northstara, która wręcz każe chłopakowi jechać do jej brata. Tak więc ten łapie samolot i następnego dnia dzwoni do swojego chłopaka z doków w SF. Jean-Paul leci tam z niesamowitą prędkością. Kiedy przywitali się odpowiednio w sypialni, mutant zabiera partnera na małą wycieczkę po wyspie. Podczas zwiedzania Kyle ma okazję poznać całą gamę mutantów. Męczy go to jednak i prosi kochanka, aby wymknęli się do jakiegoś hotelu. Kiedy chcą odlecieć do miasta, zostają zaatakowani przez Warewolve'a. Z odsieczą przychodzą im Colossus i Psylocke. Kiedy oni zajmują się stworem, kochankowie odlatują z wyspy. Kyle nie jest jednak zadowolony i prosi Northstara, aby wylądował. Na ziemi mężczyzna żali się, że ten związek jest jednostronny. Jean-Paul, jak chce, może bez trudu wejść w świat partnera, jednak Kyle nie może tego powiedzieć o sobie, zresztą nie wie, czy chce wchodzić w świat mutanta. Chłopak nie chce zerwać, ale chce, aby spotykali się w bardziej normalnych warunkach. Northstar obiecuje, że w takim razie będą spotykać się w Toronto.


"Cajun Justice!"

Scenariusz: Becky Cloonan
Rysunki: Becky Cloonan

Postacie:
  * Gambit
  * Wolverine, Pixie, Cyclopsa
  * Mr. Cho

Gambit szykuje się do wyjścia. Patrząc w lustro rozpamiętuje przeszłość, która mu strasznie ciąży. Pod swoimi drzwiami natyka się na Pixie i Wolverine'a. Cajun oznajmia, że nie może zasnąć i musi się przejść. Logan odpiera, że gdyby należał do Maruders, też nie mógł by spać. Remy nie chce się kłócić. To już przeszłości, którą chce zostawić za sobą. Na spacerze zastanawia się nad swoimi uczynkami. Każdy zły człowiek ma jakąś wymówkę, typu złe wychowanie. On nie może wymyślić żadnej. Mimo złej pogody, Gambit zabiera motorówkę i wypływa. Pixie donosi o tym Cyclopsowi. Ten przez radio wzywa mutanta do powrotu na wyspę. Remy wyłącza jednak odbiornik i dopływa do SF. W porcie natyka się na oprychów, którzy chcą zlinczować pilota za to, że przewozi towar na Utopię. Cajun staje w obronie człowieka. Chuligani wyciągają broń, ale nie mają szans z mutantem. Niestety, w czasie walki samolot zostaje uszkodzony. Pilot nie martwi się jednak o maszynę, a o towar. Jego córka była mutantką, ale zmarła przez M-Day. Gambit postanawia zabrać najbardziej potrzebne rzeczy na motorówkę i obiecuje, że zapłacą za naprawę samolotu. Cała sytuacja sprawia, że Gambit odzyskuje trochę wiary w siebie.
     

Autor: Spell

Galeria numeru

Nation X #2 Nation X #2 Nation X #2 Nation X #2 Nation X #2 Nation X #2 Nation X #2 Nation X #2 Nation X #2 Nation X #2 Nation X #2 Nation X #2

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2019 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.