Avalon » Serie komiksowe » Dark Tower: The Battle of Jericho Hill » Dark Tower: The Battle of Jericho Hill #3

Dark Tower: The Battle of Jericho Hill #3

Postacie
Zapowiedź

Gilead jest ruiną, a Sprzymierzenie Stevena Deschaina jest w rozsypce po ataku Johna Farsona. Ale Roland i jego ka-tet mają zamiar zadać mu dotkliwy cios, podpalając pole naftowe zasilające maszyny wojenne Dobrego Człowieka. Czy będą mieli szansę się wykazać, kiedy wśród ich sprzymierzeńców czai się zdrajca?

Cytat

Jamie: "Let... go, you poxy bitch!"
Aileen: "Ah yes, Jamie, that will impress Farson's men if one of them has you at their mercy: Whiny name-calling."

Streszczenie

Narada w obozie Rewolwerowców pod wzgórzem Jerycho. Rolandowi po raz kolejny zwraca się uwagę, że jego siły nie są dość liczne, by zawiązać walkę z Farsonem. Deschin nie neguje konieczności intensywniejszej rekrutacji, ale nie chce jeszcze przerywać poszukiwań rodziny Randolpha, które przez ostatnie 2 tygodnie nie przyniosły żadnego skutku. Thomas Whitman proponuje ostateczne rozwiązanie kwestii powolnych mutantów, ale Roland przypomina mu, że na to również nie starczy im ludzi.

Nieopodal namiotu, gdzie toczy się narada, Aileen i Jamie DeCurry ćwiczą samoobronę. Dziewczyna wydaje się mieć przewagę nad swoim nauczycielem, ale kiedy wychodzi Roland i pozostali rewolwerowcy, jej uwaga rozprasza się na tyle, by Jamie mógł ją powalić. Chłopak doskonale wie, co spowodowało, że dziewczyna spuściła gardę.

Deschain omawia z Alainem i Bertem sposób rekrutacji. Nie dadzą się przegnać Farsonowi na północ, zamiast tego przeprowadzą mobilizację na terenach zajętych przez Dobrego Człowieka. Randolph decyduje się zostać w obozie, teraz nie ma głowy do myślenia o niczym innym, jak tylko o swej zaginionej rodzinie. Roland obiecuje sobie, że po powrocie zintensyfikuje poszukiwania, bo Randolph zasługuje na odnalezienie ukochanych, nawet jeśli będą na wpół pożarci przez powolne mutanty.

Sam mężczyzna z oddali obserwuje przygotowania przyjaciół do wyjazdu. Kiedy upewnia się, że nikt się nim nie interesuje, biegnie do pobliskiej jaskini, gdzie czekają już dwa monstra i jego zamknięty w klatce syn z żoną. Edmund cieszy się na widok ojca, ale Chloe nie ucieszy się już z niczego. Zrozpaczony Randolph odwraca się do postaci ukrytej w cieniu. On dotrzymał swojej części umowy i nie rozumie, dlaczego jego żona została zamordowana. Marten Broadclock spokojnie odpowiada, że ceni sobie punktualność, a Randolph nie przywiązał do niej dość dużej wagi. Śmierć Chloe oduczy go tej irytującej przywary.

Duch Karmazynowego Króla obecny jest nie tylko przy Martenie, ale też w obrządku wyznawców Amoco. Wśród dźwięków muzyki, kapłan zarzyna kilka owiec, reprezentujących niewiernych. Uwięzieni w klatkach jeńcy próbują słowami wybić zebranych z religijnego amoku, ale ich argumenty nie znajdują zrozumienia. Niedługo także i oni zapłoną i staną się ofiarą dla Amoco.

Nieopodal, uszu Rolanda i jego towarzyszy dobiega psychodeliczna muzyka. Jamie udaje się na zwiad. Zobaczywszy toczący się na polu naftowym obrządek, szybko wraca do grupy. Mają mało czasu.

Rewolwerowcy wiedzą, że nie mają przewagi liczebnej, ale odcięcia Farsona od kolejnego źródła dostaw paliwa warte jest ryzyka. Nie mają czasu opracować planu, bo kapłan właśnie zamierza podpalić uwięzionych w klatce jeńców. Roland strzela mu w głowę, po czym rzuca się biegiem w kierunku zawieszonej w powietrzu klatki, z zamiarem rozhuśtania jej znad rosnących szybko płomieni. Dym szybko przysłania widok i strzelenie w odpowiednim momencie w linę, na której wisi klatka, wydaje się niemożliwe. Ale Aileen nie zna tego słowa.

Roland wraz z klatką upadają w bezpiecznej odległości od ognia. Deschain szybko zostaje otoczony przez fanatyków, ale wtedy do akcji wkracza reszta jego przyjaciół. Walka nie trwa długo. Po wszystkim uwolnieni ludzie tłumaczą, ze przyszli tu wsadzić pole w powietrze. Roland odpowiada, że nie jest jeszcze na to za późno.

Tymczasem, kiedy Roland i jego przyjaciele świętują zniszczenie pola naftowego, Randolph prowadzi wraz z Sheemiem zwiad. Docierają do jaskini i mężczyzna proponuje, by chłopiec sprawdził, co kryje się w jej wnętrzu, podczas gdy on będzie go osłaniał. Sheemie szybko odnajduje Edmunda, ale zanim może go uwolnić, chwyta go Marten i szybko pozbawia przytomności. Randolph protestuje, czarownik obiecał mu, że chłopcu nie stanie się krzywda, ale Marten go uspokaja. Sheemiemu nic się nie stało, jest zbyt cenny, by go zabijać. Jako potężny esper będzie świetnym dodatkiem do zespołu łamaczy Promieni.

Sheemie, któremu świadomość wymyka się z palców, ostatkami sił dotyka leżącego nieopodal Grapefruitu Maerlyna i próbuje telepatycznie przekazać Rolandowi ostrzeżenie, że to Randolph jest zdrajcą. I chociaż oddalony o wiele kół Deschain czuje, że Sheemie próbuje mu coś powiedzieć, nie ma pojęcia co.

Autor: Hotaru

Galeria numeru

Dark Tower: The Battle of Jericho Hill #3 Dark Tower: The Battle of Jericho Hill #3 Dark Tower: The Battle of Jericho Hill #3

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2018 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.