Avalon » Serie komiksowe » Mystic Comics 70th Anniversary Special » Mystic Comics 70th Anniversary Special

Mystic Comics 70th Anniversary Special

Postacie
Zapowiedź

Kolejny bohater z lat czterdziestych ubiegłego powraca w związku z obchodami 70-lecia Marvela. Oryginalny Vision, przybysz z innego wymiaru budzi przerażenie złoczyńców!

Streszczenie

Dwóch gangsterów wpada do  restauracji z karabinami maszynowymi. Przyszli się rozprawić z nowym burmistrzem. Zdobył to stanowisko dzięki znajomościom mafii, a po wyborach zapomniał o swoich dobroczyńcach. Kiedy przerażeni goście czekają na rozwój wypadków, w kuchni nieostrożny kucharz wywołuje mały pożar, a z dymu wyłania się Vision. Udaje się on w obłokach dymu do sali głównej. Tam widzą go tylko bandyci. Bohater oznajmia im, że dziś zginą. Tylko ci, którym pisana jest śmierć widzą jego prawdziwe oblicze. Przerażeni złoczyńcy otwierają ogień, ale kule przenikają przez zjawę. Gangsterzy nawet nie zauważają, że powoli kierują ogień na siebie i po chwili jeden pada martwy. Drugi wybiega na zewnątrz, wskakuje na samochód jego kolegów i wraz z nimi odjeżdżają z piskiem opon. Kiedy wydaje im się, że są bezpieczni, nagle widzą przed sobą wielką głowę Visiona i wjeżdżają mu do ust. Kiedy iluzja się rozwiewa, okazuje się, że wjechali do rzeki. Wszyscy pasażerowi wozu topią się. Przed wypadkiem strzelec z restauracji wyskakuje z samochodu. Połamany leży na ulicy. Nawiedza go bohater, który czeka aż złoczyńca umrze. Później na miejscu zjawia się policja. Bandyta na ulicy ma połamane wszystkie kości. Burmistrz mówił, że gangster zrobił się blady, jakby zobaczył ducha i zastrzelił swojego partnera. Prawdopodobnie dostał lepszą ofertę od innej rodziny mafijnej, dlatego zabił pozostałych swoich kolegów. Niestety nie wszystko poszło zgodnie z jego planem. 

Pięciu bossów mafii ma w zwyczaju spotykać się co pewien czas u fryzjera, aby rozwiązać wspólne problemy. Ich najnowsze utrapienie to Vision. Sęk w tym, że nie wszyscy wierzą, że on istnieje. Z drugiej strony, duch nie pakuje ludzi do kostnicy. Jednemu z nic udaje się jednak znaleźć pewien trop. Do sali zostaje wprowadzony stary ogrodnik. Pracował ostatnio dla naukowca o nazwisku Mason. Opowiada im o dziwnych światłach wydostających się z piwnicy i szeptach o tajemniczym bohaterze. Gangsterzy postanawiają sprawdzić ten trop i wysyłają tam swojego człowieka, aby został nowym ogrodnikiem naukowca. Ten próbuje podsłuchiwać, ale zostaje przyłapany przez córkę profesora – Sheilę. Następnego dnia, bandyta jest światkiem jak dom odwiedza mężczyzna o imieniu Aarkus. Czule wita się on z młodą gospodynią i idzie do piwnicy, do pracującego naukowca. Ogrodnik od razu biegnie na zewnątrz, aby przez okno podsłuchać rozmowę. Wewnątrz Enoch Mason prezentuje swój nowy wynalazek – kapsułka, która po rozbiciu uwalnia dym. Dzięki niej Aarkus, czyli Vision nie będzie musiał szukać źródła dymu, aby uwolnić swoje moce. Dodatkowo Enoch chce porozmawiać o swojej maszynie. Tylko ona trzyma bramę między wymiarami pod kontrolą. Jeśli jej się coś stanie, przejście między Ziemią a wymiarem Vision będzie otwarte. Ostatnio naukowiec zmodyfikował ją i myśli, że uda mu się zamknąć bramę na zawsze. Zanim to się stanie, heros musi zdecydować, w którym świecie chce pozostać. Zanim Niszczyciel Zła dokona wyboru, do pomieszczenia wpada ogrodnik, który trzyma Sheilę jako zakładnika. Żąda on, aby bohater wrócił do swojego wymiaru. Zanim do tego dochodzi, panna Mason wyrywa się, a Vision wymierza cios napastnikowi. Uderzenie przewraca gangstera, który uderza nieszczęśliwie w stół i łamie kark. Przypadkowy strzał uszkadza puszkę elektryczną i wszystkie urządzenia wyłączają się.

W ciemności brama międzywymiarowa zostaje otwarta i w kłębach dymu wychodzi z niej ogromny potwór – Kalimachh, Niszczyciel Światła. Dzięki dymowi pojawia się także Vision. Potwór jednak silnym ciosem obezwładnia bohatera i wyrusza na podbój tego świata. W obłokach dymu do życia powraca także ogrodnik. Przerażeni Mason i jego córka uciekają z piwnicy. Na niedalekiej, spowitej dymem farmie ojciec próbuje zabić młotkiem swoją córkę. Ta broni się widłami. Oboje mają silne halucynacje i w panice próbują się bronić przed zagrożeniem. Tragedii zapobiega Vision. Potężnym podmuchem rozwiewa dym i zwidy ustępują. Bohater rzuca się w pogoń za złoczyńcą z jego wymiaru. Dopada go tuż przed miastem.

Tymczasem, w swoim domu profesor Mason próbuje bronić swojej córki. Bierze doniczkę i uderza w ogrodnika. Dzięki temu ciosowi głowa napastnika odpada, ale to go nie powstrzymuje. Sheila biegnie do pokoju po pistolet. Strzela do chodzącego trupa, ale i to nie przynosi rezultatu. Dziewczyna próbuje uciec oknem, ale jest za wysoko. Kobieta próbuje ostatniego desperackiego ataku odwraca się z pistoletem w ręce, ale jej ręka oraz strzał trafiają tylko na powietrze. To była tylko iluzja. Panna Mason znajduje swojego ojca skulonego na podłodze. Pomaga mu się otrząsnąć i razem schodzą z powrotem do laboratorium. 

Niedaleko miasta Vision walczy z potworem. Mimo całej swojej mocy zostaje porażony promieniem, a Kalimachh rusza na mieszkańców miasta. W tym momencie profesor ponownie uruchamia swoją maszynę i zamyka portal. Pozbawiony kontaktu z dymem ze swojego wymiaru potwór traci swoją moc. Na pole walki wraca Vision. Potężnym ciosem przebija stwora na wylot.

Następnego dnia profesor przeprasza Aarkusa, że został uwięziony na Ziemi. Ten pogodził się już z losem. Tutaj także jest potrzebny. U fryzjera dochodzi do kolejnego spotkania szefów mafii. Ponieważ ich szpieg nie daje znaku życia stwierdzają, że musiał coś odkryć. Postanawiają wysłać do naukowca swoich żołnierzy. Dochodzi jednak do sprzeczki, a spanikowani gangsterzy zaczynają do siebie strzelać. Po chwili wszyscy są martwi, a nad polem walki unosi się Vision.

[Do numeru dołączony jest reprint historii: "The Vision" z Marvel Mystery Comics #13 i 16 (kwiecień 1940)]

Autor: Spell

Galeria numeru

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2020 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.