Avalon » Serie komiksowe » Astonishing Tales vol. 2 » Astonishing Tales vol. 2 #3

Astonishing Tales vol. 2 #3

Postacie
Zapowiedź

W kolejnym numerze antologii: Wolverine i Punisher kontra Viper w Madripoorze; Iron Man 2020 walczy w przyszłości z tajemniczym Commodore Q; Sunspot i Cannonball kontynuują przygodę w Mojoworld. Na deser opowieść o przeszłości Spider-Woman i przerażających wampirach.

Streszczenie

Punisher ląduje w paszczy Predatora, mając nadzieję, że jego zbroja to wytrzyma. Na szczęście, i zgodnie z jego przewidywaniami, Kimura zna metodę na zabicie bestii i natychmiast ją wykorzystuje. Znowu na zewnątrz, Castle wyciąga broń i celuje nią w Viper, domyślając się, że jeszcze nie zapłaciła zabójczyni za stwory. W tym momencie pojawia się Tyger Tiger z obstawą, a Logan każe Frankowi do nich dołączyć i uciekać. Punisher robi to, wcześniej jednak strzela w stojące za Viper butle z gazem, wywołując wybuch. Gdy po bohaterach nie ma już śladu, Kimura pomaga byłej Madame Hydra wygrzebać się spod gruzów. Po chwili zauważa na ścianie plamę krwi.

W swojej kryjówce Tyger i Logan tłumaczą opatrywanemu Frankowi sytuację w Lowtown. Do niedawna Seraph, właścicielka Princess Bar, utrzymywała równowagę między różnymi siłami rządzącymi Madripoorem, jednak po jej zabójstwie została ona zachwiana, a po zamordowaniu komisarza Taia wyspa pogrążyła się w chaosie. Viper wykorzystała to, by wrócić z wygnania. Wolverine nie rozumie, po co jej Predatory X, skoro polują one tylko na mutantów, Tyger wyjaśnia więc, że według jej informatorów na czarnym rynku pojawiła się plotka, że stwory te można przeprogramować, a jej podwładna wyjaśnia, że pierwszemu pokoleniu Predatorów zostały wstrzyknięte geny mutantów, więc teoretycznie wystarczy je zastąpić innymi. Pytanie tylko, czyimi?

Tymczasem w kryjówce Hydry Kimura wstrzykuje Predatorowi fiolkę z krwią Franka Castle.



"Endless Stolen Sky" – Part 3

Postacie:
* Arno Stark/Iron Man, kapitan Nigel Merriweather, Iron-Boty
* Commodore Q

Pocisk wystrzelony z latającego niszczyciela zatrzymuje się na polu siłowym heliliniowca, jednak wystarcza to, by zatrząść statkiem i zasiać panikę wśród pasażerów. Jeden z załogantów melduje kapitanowi, że moc osłon spadła do 80 procent, a drugi dodaje, że coś na pokładzie wrogiego statku zakłóca komunikację. Na mostek wpada Arno Stark, któremu Merriweather zdaje raport z sytuacji. Nagle kapitan i Stark zostają poinformowani o transmisji ze statku – ich napastnik przedstawia się jako Commodore Q i żąda przekazania na jego statek, CQS Vengeance, "ładunku" Starka – pasażerów – obiecując, że gdy tylko ostatni z nich pojawi się na pokładzie niszczyciela, Spirit of the Free Enterprice zostanie puszczony wolno. Arno prosi najpierw o piętnaście minut na sprawdzenie, czy jest ubezpieczony od porywaczy, a ubawiony tym żądaniem Commodore zgadza się na dziesięć minut i się rozłącza. Stark wyjaśnia zdziwionemu kapitanowi, że nie zamierza się zgadzać, domyślając się, że gdy tylko liniowiec opuści ostatni gość, zostaną starci w drobny pył. Postanawia zniszczyć urządzenie zakłócające na statku i wezwać pomoc. Samemu zakładając zbroję, kontaktuje się z obsługą Iron-Botów, by przygotowała je do walki. Znajdujące się w szklanych kontenerach gigantyczne, zarażone Extremis płody zostają umieszczone w czerwono-złotych mechach i już po chwili czekają na rozkazy. Dowodzone przez Iron Mana wylatują ze statku, gotowe zaatakować wszystko, co stanie im na drodze.



"Bobby And Sam in Mojoworld" – chapter three: "Civil War"

Postacie:
* Sam Guthrie, Roberto Da Costa
* Mojo, Major Domo
* Captain America, Iron Man, Spider-Man, Luke Cage, Jessica Jones i wielu innych

Cytat numeru:
Major Domo (w czasie finałowej walki Civil War): "It's a goldmine, sir. We should do this every summer."

Bobby i Sam znajdują się na planie swojego pierwszego filmu – "Civil War", przedstawiającego dziewiętnastowieczną Wojnę Secesyjną, w której walczą współcześni superbohaterowie. W tej chwili kręcą scenę, podczas której Captain America w Waszyngtonie przedstawia swoje zdanie Iron Manowi, podczas gdy obaj próbują namówić Spider-Mana do przyłączenia się do ich strony konfliktu. Szybko muszą jednak przerwać scenę, gdyż Stark zapomniał swoich kwestii. Roberto decyduje się na przerwę, podczas której Tony podchodzi do scenarzystów z drobnym zastrzeżeniem – według niego scenariusz przedstawia go w złym świetle i boi się, że fani uznają go za łotra. Gdy mutantom udaje się go uspokoić, na planie pojawia się Mojo, który po wydaniu stu milionów na budżet oczekiwał więcej akcji, seksu i przemocy. Gdy zamiast tego widzi ckliwą scenę, podczas której Luke Cage wyznaje Jess Jones miłość, postanawia skorzystać z kruczka w umowie, który pozwala na wymuszenie zmian w scenariuszu w przypadku, gdy budżet wynosi sto milionów dolarów lub więcej. Roberto nie chce się na to zgodzić i przygotowuje się do walki, ale Major Domo zauważa, że używając mocy naruszył kontrakt, przez co Mojo przejął obowiązki reżysera i scenarzysty, a sam Da Costa stracił chwilowo moce. A szkoda, bo w zmienionym scenariuszu razem z Samem trafia w środek wielkiej bitwy między prorejestracyjną Unią a antyrejestracyjną Konfederacją.



"Hollywood Bloodsuckers"

Postacie:
* Spider-Woman
* Margot Atwater, pracownicy studia

Gdy Jessica była prywatną detektyw w Los Angeles, jej życie nie zawsze było usłane różami – tak jak wtedy, gdy od trzech miesięcy zalegała z czynszem za biuro i musiała się ukrywać przed właścicielem na suficie. Na szczęście tego samego dnia przyszła do niej Margot Atwater, jak słusznie się domyśliła Jess – właścicielka Atwater Studios, małej wytwórni filmowej. Kobieta przyniosła detektyw taśmę filmową, tłumacząc, że otrzymała ją pocztą tydzień wcześniej. Podejrzewała, że film nakręcono w jej studiach i poprosiła Jess, by znalazła grających tam aktorów i upewniła się, czy nadal żyją. Zaciekawiona, Jessica jeszcze tego samego dnia przejrzała taśmę, na której znajdował się snuff film o wampirach. Gdy Jess zadzwoniła do Atwater, by powiadomić ją o przyjęciu zlecenia, ta podsunęła jej trop – firma zajmująca się obróbką filmów miała się pojawić tego samego dnia w studiu, ale nikt go nie wynajmował, co sugerowało, że mogły korzystać z niego wampiry. Odkładając słuchawkę, Jess rzuciła okiem na swój kostium.

Już jako Spider-Woman zakradła się do Atwater Studios i obezwładniła stojących na czatach. Przez otwarte okno weszła do środka, gdzie była świadkiem tworzenia kolejnego wampirzego snuffu. Nagle ktoś zepchnął ją z rusztowania, jednak udało się jej ustabilizować upadek i obezwładnić atakujących ją mężczyzn. Gdy scenarzysta cieszył się na samą myśl o filmie "Śmierć Spider-Woman", bohaterka powaliła kolejnego "wampira", którego zęby okazały się sztuczne. Wtedy z cienia wyszła Atwater, tłumacząc trzymanej na celowniku pistoletu Spider-Woman, że produkcje te miały pomóc w odrodzeniu studia, jednak film o śmierci superbohaterki nadawałby się do tego celu znacznie lepiej. Jessica uniknęła strzału, przewracając przy tym reflektor, który podpalił zebrane w jednym miejscu taśmy filmowe. Tylko Drew zdążyła uciec, nim wszystko to eksplodowało [nitroceluloza, z której produkowane były taśmy filmowe 35mm, jest bardzo łatwopalna, wręcz wybuchowa – przyp. edukator S_O]. Patrząc na płonące studio Jess stwierdziła, że może pora przeprowadzić się do San Francisco.

Autor: S_O

Galeria numeru

Astonishing Tales vol. 2 #3 Astonishing Tales vol. 2 #3

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2019 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.