Avalon » Serie komiksowe » Annihilation: Nova » Annihilation: Nova #2

Annihilation: Nova #2

Annihilation: Nova #2

"And One For All"

Postacie
Cytat

Nova: "Drax?"

Drax: "Yeah?"

Nova: "Any relation to Drax the Destroyer?"

Drax: "No. That's some other guy."

Cammi: "Taller dude. Much taller."

Streszczenie

Drax przedstawia się oraz swoją towarzyszkę i oświadcza, że aby wydostać się z tego cmentarzyska, będą potrzebować statku. Nova życzy im powodzenia w poszukiwaniach i zamierza się oddalić, ale Drax mówi, że będzie im potrzebny, bo jako członek Korpusu powinien wiedzieć, gdzie są hangary i znać kody, które pozwolą uruchomić statek. Richard twierdzi jednak, ze jest niebezpieczny i nie powinni się do niego zbliżać, ale w tych okolicznościach oni skłonni są zaryzykować. Poza tym, Drax zauważa, że jako Ziemianin, powinien zainteresować się losem Cammi, która również stamtąd pochodzi. Richie ucina sobie pogawędkę z dziewczyną na temat jej rodzinnego miasteczka na Alasce, ale przerywa im Worldmind, który przypomina o podstawowym priorytecie, czyli chronieniu siebie. Tym razem, Richard może go widzieć w postaci projekcji, ale niestety tylko on, więc gestykulacja przy rozmowie sprawia, że Cammi zaczyna wątpić w jego zdrowie psychiczne. Worldmind nalega na natychmiastowe opuszczenie planety, ale Richard przypomina, że przy ostatniej próbie nie wyszło im najlepiej, zaś w odpowiedzi słyszy, że musi trzymać emocje na wodzy, bo inaczej znowu straci kontrolę nad Nova Force. Przy okazji, Worldmind sprawdził też w swojej bazie dane na temat Draxa i radzi nie wchodzić z nim w żadne układy, ponieważ jest poszukiwany za morderstwa. Richard odpowiada, że nie może zostawić rozbitków, bo dyrektywy Korpusu nakazują służyć i chronić. Na wszelki wypadek, pyta Draxa, czy ma coś wspólnego z niejakim Destroyerem, a ten odpowiada, że to ktoś całkiem inny [i właściwie nie kłamie, bo ma zupełnie nowe ciało - Gil]. Worldmind zauważa, że Richard robi to celowo, by uniknąć swojej nadrzędnej misji, ale ten odpowiada, że jeśli pomoże mu znaleźć statek, opuszczą planetę, a jak odstawią tych dwoje w bezpieczne miejsce, będą mogli wrócić do misji. Pada pytanie, dlaczego nie chce używać swojej pełnej mocy, więc pod naciskiem, Richard przyznaje, że boi się to robić, a w tej sytuacji, Worldmind zgadza się znaleźć mu statek. Obserwując jego rozmowę z niewidzialnym towarzyszem, Drax stwierdza, że jeśli to świr, będzie musiał go zabić.

Po jakimś czasie, docierają do zasypanego hangaru, a tam zastają chmarę robali, które pożerają statki. Kiedy zastanawiają się, z czym właściwie mają do czynienia i próbują znaleźć przejście do innego hangaru, wskazanego przez Worldmind, zostają zauważeni i zaatakowani przez robactwo. Drax blokuje przejście, wysyłając Richarda i Cammi do hangaru, a sam zamierza zająć się robakami. Po chwili jednak, robactwo przebija się przez strop, atakując również ich. Worldmind radzi skorzystać z rezerw mocy, ale Richard odmawia, obawiając się, że może skrzywdzić dziewczynę. W ostatniej chwili z pomocą przybywa Drax, ale nie waha się wytknąć Richardowi, że jeśli ma moce, powinien ich używać. Wkurzony jednoczesnym ględzeniem Draxa i Worldmindu, Richie zdejmuje hełm i podaje go Draxowi stwierdzając, że jeśli chcą sobie pogadać, mogę zrobić to bez jego udziału. Ten zakłada hełm i próbuje porozumieć się z Worldmindem, a tymczasem Cammi dołącza do Richarda i stwierdza, że jako popaprańcy mają szansę się dogadać. On zaczyna się rozwodzić nad tym, że cały świat został zniszczony i nie mógł nic z tym zrobić, ale ona szybko się nudzi próbami poprawienia mu samopoczucia i rzucając, żeby się nie przejmował, zaczyna wypytywać, skąd wziął swoje super-moce, bo też chciałaby jakieś dostać. Pogadankę przerywa im Drax, który dogadał się z Worldmindem i poznał problemy Richarda, a w zamian za pomoc obiecał nauczyć go kontrolować się i skupiać uwagę.

Na jednym z niższych poziomów znajdują sprawny i gotowy do akcji statek, ale skany pobliskiej przestrzeni wykazują, że są praktycznie otoczeni przez wrogie siły i prawdopodobnie zostają przechwyceni, zanim otworzą bramę podprzestrzenną. Drax radzi otworzyć bramę natychmiast po starcie, ale Richard ostrzega, że to może być niebezpieczne dla planety. Po chwili przypomina sobie jednak, ze temu światu już nic gorszego nie może się przytrafić, ale wciąż pozostaje kwestia anomalii grawitacyjnych. Dzięki Worldmindowi Drax wie, że Nova jest w stanie zrównoważyć te anomalie samodzielnie i chociaż ten protestuje, zmusza go mówiąc, że nie mają wyjścia. Zaraz po starcie, Richard zabiera się do tworzenia portalu, ale niepewność bierze w nim górę i boi się użyć pełnej mocy. Drax stosuje więc swoją unikalną technikę relaksacyjną grożąc, że jeśli nie weźmie się w garść, zabije go. To pomaga, a brama podprzestrzenna połyka ich statek, niszcząc przy okazji kilka wrogich jednostek.

Pojawiają się dziewięć lat świetlnych dalej, w pobliżu planety Aristedes. Richard jest wściekły na Draxa, ale ten każe mu się uspokoić, bo wszystko zadziałało. Nagle jednak, statkiem coś wstrząsa. Szybka analiza sytuacji ujawnia, że wpadli w pole grawitacyjne planety i są ściągani ku powierzchni, a silniki nie działają. Kontaktuje się z nimi kontroler ruchu z powierzchni planety, więc przedstawiają mu swój problem, ale w tym czasie, statek wchodzi już w atmosferę i zaczyna płonąć. Nagłe szarpnięcie zatrzymuje go jednak, a przed przednią szybą pojawia się Quasar. Cammi z niedowierzaniem stwierdza, że ten koleś wygląda nawet bardziej obciachowo niż Nova.

Autor: Gil Galad

Galeria numeru

Annihilation: Nova #2

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2019 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.