Avalon » Serie komiksowe » Nova vol. 4 » Nova vol. 4 #7

Nova vol. 4 #7

Postacie
Zapowiedź

Rozpoczyna się następna faza w serii Nova. Co Gamora, obecnie agent Phalanx, zrobiła Richardowi Riderowi? Czy Worldmind wpadł w ręce technicznej rasy tyranów? I która postać znana nam z Annihilation powróci, aby zamienić się rolami z Novą podczas Annihilation: Conquest?

Cytat

"Why aren't you screaming?"

Streszczenie

Nova, na czele oddziału Phalanx i robotów Sentry, wraca właśnie do centralnej iglicy kolektywu, rozmyślając przy tym, że asymilacja jest najlepszą rzeczą, jak przytrafiła mu się od czasu otrzymania dostępu do Nova Force. Zachwyca się lepiej działającymi zmysłami, dostępem do wiedzy kolektywu i poczuciem ciągłej przynależności do niego oraz rozwodzi się nad tym, jak niektórzy ignoranci uznają Phalanx za zło wcielone, chociaż nic o nich nie wiedzą. Prze cały czas, gdzieś w tle odzywa się cichy głos, który mówi coś o krzyczeniu, a przy lądowaniu nagle pojawia się wizja umierającej Ko-Rel, która mówi mu, że nie jest sobą. Ale Richard jest pewien, że jest sobą i podkreśla to w swoim wewnętrznym monologu dodając, że nie zmienił się w coś złego. Gamora wita go pocałunkiem i pytaniem, jak poszły porachunki z terrorystami, a on oświadcza, że przeciwnicy systemu rosną w siłę i chce wiedzieć, jaki będzie następny krok w walce z nimi. Richard znowu widzi Ko-Rel i stwierdza, że żal mu tych nieszczęśników, którzy zwyczajnie nie rozumieją, że Phalanx chce ich dobra. Gamora odpowiada, że zmuszą ich, by zrozumieli, a w tym momencie jakiś głos pyta: "dlaczego nie krzyczysz?" On zatrzymuje się i pyta, co to było, ale ona uspokaja go, że to tylko głos kolektywu w jego głowie. Richard przyznaje jej rację, ale gdy głos odzywa się ponownie i powtarza pytanie zauważa, że brzmi inaczej od tysięcy głosów kolektywu, które szepczą do niego. Pojawia się kolejna wizja umierające Ko-Rel. Rider łapie się za głowę, ale za chwilę szeroko otwiera oczy i zaczyna rozmawiać z kimś niewidzialnym.

Rozmowa toczy się w jego głowie. Z białej pustki wyłania się znajoma postać, która okazuje się być nim samym z przeszłości. Kiedy domaga się wyjaśnień, drugi Nova stwierdza, że mówi jak kiepski złoczyńca i pyta, dlaczego nie krzyczy. Dlaczego w milczeniu akceptuje to, co się z nim dzieje? Richard zaczyna wygłaszać monolog o korzyściach połączenia z kolektywem, ale ten drugi stwierdza, że nie może słuchać tych bredni, wychodzących z jego własnych ust. Richard przyznaje, że zaakceptował infekcję, bo nie ma sensu z nią walczyć, ale drugi Nova oświadcza, że to bzdura, bo walczy z nią cały czas. Po tych słowach pokazuje mu wizualizację tego zmagania w postaci pojedynku członków Nova Corps z żołnierzami Phalanx. Wyjaśnia, że to symboliczne przedstawienie tego, jak Worldmind wykorzystuje Nova Force, by walczyć z inwazją w jego ciele. Richard zauważa wśród walczących Ko-Rel, a ten drugi podkreśla, że będzie miał ją na sumieniu, ale powinien być jej wdzięczny, bo dzięki części Nova Force, którą oddała w momencie śmierci, Worldmind zdołał odeprzeć inwazję Phalanx. Richard w końcu zdaje sobie sprawę, co się stało, a jego druga wersja wyjaśnia, że nie da się całkowicie usunąć transmodowego wirusa, tylko osłabić jego działanie, ale to on musi podjąć świadomą decyzję o walce z nim. Nova miota się i jąka, nie mogąc się zdecydować, a ten drugi wciąż powtarza pytanie: "Dlaczego nie krzyczysz?" W końcu, Richard krzyczy, a krzykowi towarzyszy wybuch energii, który niszczy większość napastników. Wściekle lata po projekcji swojej świadomości, niszcząc obrazy żołnierzy, aż zatrzymuje się przed Ko-Rel, która prosi, by ocalił jej syna.

Gamora i żołnierze Phalanx ze zdziwieniem przyglądają się nagłemu atakowi, jakiego dostał Nova. Kiedy Richard podnosi głowę i spogląda na nich czystymi oczyma, wiedzą już, co się stało, ale są zbyt zaskoczeni, by zareagować. Nova atakuje natychmiast i rusza do wyjścia, niszcząc wszystko na drodze. Wzywa na pomoc Worldmind, a ten odpowiada po chwili w swój charakterystyczny sposób. Wyjaśnia, że walka z wirusem pochłania większość jego energii, więc Richard ma o dyspozycji zaledwie 17%. To za mało do walki, więc doradza ucieczkę. Richard zgadza się, ale przypomina, że przy poprzedniej próbie przelotu przez barierę skończył jako skwarek. Worldmind twierdzi jednak, że dzięki chwilowemu połączeniu z kolektywem zdobył dość informacji o działaniu bariery, by znaleźć sposób, jak ją obejść i już wytyczył kurs.

Gamora ogarnia bałagan w bazie Phalanx i rozkazuje śledzić Richarda, bo jest pewna, że nie ma dokąd uciec. Po chwili obliczeń, jeden z techników informuje, że Nova obrał kurs na gwiazdę neutronową w pobliżu bariery. Gamora zgaduje, co może planować, chociaż uważa, że nie odważy się na to, dlatego każe przygotować transport, by go przechwycić. W tym momencie pojawia się Drax, który oferuje swoją pomoc. Chociaż zaakceptował kolektyw, nadal nosi urazę do Ridera za to, ze go pokonał i zamierza wykorzystać okazję do zemsty.

Po dotarciu na miejsce, Worldmind wyjaśnia Richardowi, na czym polega specyfika gwiazd neutronowych. Są one na tyle gęste i masywne, że grawitacyjnie zwiększają masę obiektów, które się do nich zbliżają, tworząc anomalie grawimetryczne. Ponieważ Nova Force opiera się na grawimetrii, Richard może wykorzystać grawitację gwiazdy do stworzenia dziury podprzestrzennej, ale żeby tego dokonać, musi wlecieć do wnętrza gwiazdy. Richie nie bardzo jest zachwycony tym pomysłem, więc Worldmind musi go przekonać, że hiper-grawimetryczny wormhole jest ich jedyną szansą. Najbardziej przekonuje go jednak pojawienie się Gamory i Draxa, bo już po pierwszej wymianie ognia dociera do niego, że nie ma z nimi w tej chwili szans. Zdaje się więc na manewr Worldmindu i z pełną prędkością wlatuje do wnętrza gwiazdy. Okazuje się, że to nie tylko ryzykowne, ale również bolesne doświadczenie, a grawimetryczny wstrząs, jaki wywołuje, wciąga również Gamorę i Draxa.

Richard zostaje wyrzucony z tunelu podprzestrzennego, gdzieś w kosmicznej pustce. Worldmind potwierdza, że opuścili terytorium Kree, więc proponuje, żeby zajęli się poszukiwaniem poważnej pomocy do walki z Phalanx. Niestety, Worldmind stwierdza, że nie jest w stanie wyznaczyć trajektorii, bo nie ma punktów odniesienia. Wygląda na to, że zostali wyrzuceni w jakimś nieznanym sektorze Wszechświata, gdzie nie dotarł wcześniej nikt z Korpusu.

Dwa lata świetlne dalej, przytomność odzyskują Gamora i Drax. Również nie wiedzą, gdzie są, ale przede wszystkim interesuje ich to, jak znaleźć Richarda i uciszyć go na zawsze.

Autor: Gil Galad

Galeria numeru

Nova vol. 4 #7 Nova vol. 4 #7

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2020 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.