Avalon » Serie komiksowe » New Thunderbolts » New Thunderbolts #2

New Thunderbolts #2

New Thunderbolts #2

"The Games People Play"

Postacie
Cytat

Speed Demon: "Ooh, nice TV sound bite by Abe. The boy's growing some stones."

Blizzard: "He'll take anyone on this team, huh?"

Speed Demon: "Sure. He took you."

Streszczenie

Thunderbolts są w samym środku walki z Wrecking Crew. MACH IV i Atlas wspólnymi siłami próbują poradzić sobie z Wreckerem, Blizzard ma drobne kłopoty z Piledriverem, a Songbird musi wysłuchiwać niestosownych i niewiarygodnych propozycji Bulldozera. Ponieważ większość z nich zna się z czasów Masters of Evil, mają okazję powspominać dawne czasy i wymienić się krytycznymi uwagami na temat swojej obecnej działalności. Korzystając z chwili wolnego czasu, Songbird udziela Blizzardowi lekcji walki w grupie, zabierając mu sprzed nosa przeciwnika, którego wyrzuca w powietrze, aby Atlas mógł go unieszkodliwić. Donny zauważa, że jego wszyscy się czepiają, a jak Josten nagle odzyskał swoje zdolności, to nikt nawet nie spytał, jak to się stało. Wrecker próbuje strącić Jenkinsa z nieba swoim łomem, ale ten nagle znika z jego dłoni. Sprawcą tego jest Speed Demon, który nagle pojawił się na miejscu wydarzeń. Ponieważ Wrecker nazywa go Whizzerem, ten w ramach nauczki zaczyna okładać go jego własnym łomem z super-szybkością. Gdy walka kończy się wraz z upadkiem Wreckera, przychodzi pora na wyjaśnienia. Speed Demon wprost oświadcza, że chce się przyłączyć do grupy, bo liczy na zysk. Melissa oddaje decyzję Jenkinsowi, ten zaś zna Andersa z dawnych lat i wie, że nie jest on psychopatą ani zabójcą, więc nie stanowi zagrożenia dla wizerunku grupy. Problemem jest natomiast zaufanie, ale co do tego Abe może łatwo się upewnić.

Jenkins wkracza do biura Struckera i wprost pyta, czy to on stoi za nagłym pojawieniem się Speed Demona. Baronowi nie podoba się jego ton i próbuje przypomnieć mu, gdzie jest jego miejsce, ale Abe pamięta o tym aż za dobrze. Strucker wyśmiewa jego zdecydowaną pozę odgadując, że kiedy zgodził się na jego propozycję sfinansowania grupy, po cichu liczył, że odkryją i udaremnią jakiś tajny plan Hydry, aby mieć czyste sumienie, ale zapewnia, że do tego nie dojdzie. A jeśli Thunderbolts będą go drażnić - zniszczy ich. Jenkins przestaje jednak go słuchać, bo dostrzega coś na mapie Manhattanu wyświetlonej na monitorze.

W innym miejscu, pewien mężczyzna ogląda materiał z debiutu New Thunderbolts i śmieje się, słysząc o zaginięciu Captaina Marvela. Killgrave dobrze wie, co się wtedy stało - nawet lepiej niż Erik Josten. Towarzyszący mu Swordsman dodaje, że nikt nie zdaje sobie sprawy, co się dzieje, a gdy wreszcie to pojmą, będzie za późno. Dla podkreślenia swojego stanowiska, przebija ekran mieczem.

Speed Demon właśnie zapoznaje się z siedzibą Thunderbolts. Oglądając obrazy na monitorach od razu oświadcza, że zadzieranie z Atlantydą to zły pomysł, bo nie da rady biegać pod wodą. Melissa wyjaśnia, że wciąż pracują nad jakimś planem, ale wtedy zjawia się Abe z gazetą, na pierwszej stronie której widnieje informacja, że Namor przemówi na konwencie ONZ. To dobry punkt zaczepienia.

Wkrótce, w swoim przemówieniu, Namor wyjaśnia, że ostatni atak był dziełem grupki religijnych fanatyków, którzy wierzą w oczyszczenie oceanów przez wymordowanie mieszkańców powierzchni. Zapewnia, że nie ma z tym nic wspólnego i obiecuje wspólną walkę z tą grupą. Przedstawiciel Chin ostrzega, że jeśli ci przestępcy nie zostaną postawieni przed sądem, jego kraj podejmie wszelkie konieczne działania, więc Reed Richards wtrąca się do dyskusji mówiąc, że nie można obwiniać całego narodu za działania grupy radykałów. Delegat Latverii uważa jednak, że nie ma prawa zabierać głosu w tej sprawie po swoich ostatnich wyczynach w jego kraju. Tymczasem okazuje się, że posiedzenie obserwowane jest przez kogoś, kto bierze udział w nieokreślonej grze i domaga się dodatkowych punków za zlikwidowanie Richardsa. Namor raz jeszcze zapewnia, że zajmie się buntownikami, ale wtedy na salę wkraczają Thunderbolts, a MACH IV oświadcza, że świat nie będzie dłużej tolerował pobłażliwości wobec terrorystów i domaga się pomocy Namora w schwytaniu Fathom Five. Tajemniczy obserwator natychmiast wzywa do przerwania rozgrywki, ale prowadzący ją podnosi tylko stawkę za każdego martwego bohatera. Namor odrzuca zarzuty pod swoim adresem przypominając, że Thunderbolts to byli przestępcy, ale Jenkins posuwa się dalej i stawia warunki. Przerywa im jednak wybuch i wtargnięcie trójki zamaskowanych postaci. Speed Demon rozpoznaje Polestara, a MACH IV poznaje Joystick, więc zgadują, że nie mają oni dobrych zamiarów. Songbird otacza delegatów kopułą solidnego dźwięku, jednocześnie rozkazując Blizzardowi osłonić miejsca komitetu lodem. Tajemniczy arbiter informuje swojego pracodawcę, że gra się rozpoczęła i obserwuje, jak Polestar atakuje Namora. Atlas ubiega go i odtrąca, ale Namor czyni mu wyrzuty, że nie potrzebuje pomocy kogoś, kto prawie zabił Herculesa. Speed Demon i Songbird wspólnie wyłączają z akcji Joystick i zamierzają zająć się trzecim napastnikiem, który sprawia kłopoty Richardsowi. Mr. Fantastic wyjaśnia, że ten człowiek to Tremolo i potrafi emitować fale wibracyjne. Sanders wbiega więc między nich z odpowiednią prędkością, a rezonans odrzuca obu. Mel zauważa, że ich nowy kolega musi się jeszcze nauczyć działania w grupie, a tymczasem sama atakuje Tremolo. MACH IV dołącza do Namora i otacza go naładowanymi cząstkami, aby stał się niewidoczny dla sensorów elektronicznych zbroi Polestara i Tremolo, ten stwierdza, że chyba zbyt pochopnie ocenił Thunderbolts i może jeszcze będą w stanie się dogadać, a w międzyczasie ogłusza jednego z przeciwników. Referee kontaktuje się ze swoimi przełożonymi, prosząc o decyzję, ci zaś oświadczają, że ich sponsor życzy sobie kontynuować rozgrywkę i uaktywnić ostrzeżenie. Obserwator protestuje, ale w tym momencie zostaje zauważony przez Speed Demona. Joystick, która obrała sobie Namora za nowy cel, również zauważyła, że coś się dzieje, a gdy Songbird chwyta ją i pyta, czym jest ostrzeżenie wyjaśnia, że sponsorzy właśnie aktywowali sekwencję autodestrukcji w rdzeniach zasilających ich broń, aby skłonić ich do bardziej efektywnego działania. Richards i Jenkins próbują rozbroić mechanizm w pancerzu nieprzytomnego Polestara, ale nie mogą się dostać do rdzenia. Abe wpada na pomysł, aby zakłócić sygnał detonujący, ale do tego musi znać odpowiednią częstotliwość. Pomocny może okazać się Referee, którego schwytał Atlas, jednak twierdzi on, że jest tylko obserwatorem i nie zna szczegółów technicznych. Wie natomiast, że wybuch może zniszczyć całą dzielnicę. Blizzard i Speed Demon próbują coś wymyślić, ale Melissa uznaje, że jedynym pewnym sposobem jest zmuszenie właścicieli broni do jej wyłączenia i próbuje zmusić do tego Joystick, ale ona twierdzi, że jeśli to zrobi, nadzorcy gry zabiją ją. Niespodziewanie, Jenkins oferuje jej ochronę ze strony swojej grupy. Mimo protestów Namora i niektórych członków Thunderbolts oświadcza, że gotów jest wziąć odpowiedzialność za Joystick do czasu, aż rozwiążą sprawę tej tajemniczej gry. Sama zainteresowana zgadza się na te warunki i oddaje jedną ze swoich rękawic Jenkinsowi i Richardsowi. Wspólnie znajdują właściwą częstotliwość, a MACH IV wzlatuje w niebo, aby rozpocząć zagłuszanie. Pancerz Joystick zareagował pozytywnie, ale Atlas zauważa, że diody na zbrojach pozostałych nadal migają. W następnej chwili, budynek ONZ wylatuje w powietrze.

Autor: Gil Galad

Galeria numeru

New Thunderbolts #2

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2018 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.