Avalon » Serie komiksowe » X-Factor vol. 3 » X-Factor vol. 3 #23

X-Factor vol. 3 #23

X-Factor vol. 3 #23

"The Isolationist" - part 3: "True Or False"

Postacie
Zapowiedź

Layla Miller walczy o przeżycie, a jej przetrwanie zależy od człowieka, który pragnie jej śmierci. Plan Josefa Hubera wychodzi na światło dzienne i być może X-Factor nie będą mogli go powstrzymać. W Endangered Species Chapter #11 Beast analizuje wpływy M-Day za pomocą aparatury Forge’a.

Cytat

Wally do Solo: "Are you related to Han Solo?"

Streszczenie

Layla leży nieprzytomna w płytkiej sadzawce w Central Parku. Tam znajduje ją ktoś, kto uważa, że sytuacja ta jest testem i nagrodą od boga, który wybrał go na swego posłańca. Wyciąga ją na brzeg i reanimuje, a gdy w końcu Layla odzyskuje przytomność, ze zdziwieniem odkrywa, że jej wybawcą jest Quicksilver. Ten zaś stwierdza, że nie mógł pozwolić jej umrzeć z rąk kogoś innego, ponieważ jest jego nemezis i sam musi ją zniszczyć.

 

Cyclops i Beast wchodzą do biura X-Factor Investigations. Summers na wstępie oświadcza, że nie spodziewał się kiedykolwiek postawić tu stopy, po ostatniej konfrontacji między X-Factor i X-Men [numer 9 - Gil], Madrox zaś odpowiada, że to wyjątek i nic się nie zmieniło. Spotkanie to jest możliwe tylko dzięki Beastowi, który przekonał Cyclopsa, że dla dobra wszystkich powinni odłożyć na bok urazy, a teraz znowu uspokaja jego i Madrox, kiedy zaczynają skakać sobie do oczu. Huber obserwuje ich rozmową z drugiego pokoju i dochodzi do wniosku, że nikt tutaj nie rozumie co się naprawdę dzieje, więc postanawia rozegrać kolejny etap swojej gry. Wchodzi więc, przedstawia się i od razu zaczyna opowiadać o swoim pomyśle przekonania rządu do objęcia mutantów ochroną przez zorganizowanie "marszu miliona mutantów" [to nawiązanie do Marszu Miliona Mężczyzn w walce o równouprawnienie Murzynów w 1995 r. - Gil]. Summers twierdzi, że rząd nigdy nie stał po ich stronie, ale Huber zauważa, że nigdy nie poprosili o pomoc i na pewno nie zaszkodzi, jeśli obywatele będący w mniejszości poproszą rząd swojego kraju o ochronę. Tym zdobywa uwagę Cyclopsa i jest już pewien swojego sukcesu.

 

Layla budzi się w jakimś ciasnym i ciemnym pomieszczeniu, gdzie widzi tylko wielki silnik i Quicksilvera siedzącego przy drzwiach. Pietro przygląda jej się w milczeniu i myśli o tym, jak bardzo podobna jest do jego córki, ale dochodzi do wniosku, że to część testu - takiego samego, jaki musiał przejść Abraham, by udowodnić swoją wierność. Layla zauważa, że trzęsą mu się ręce i pyta o przyczynę, a o odpowiada, że chyba jest chory, a może nawet umiera. Zaraz dodaje jednak, że może uratować swoje życie, zabijając ją i rzuca się na nią. Robi to jednak na tyle nieporadnie, że Layla wymyka się, a rękaw jego kurtki wkręca się w tryby silnika. Korzystając z okazji, Layla pędzi do drzwi i odkrywa, że znajdują się we wnętrzu wielkiej karuzeli. Rzuca się do ucieczki, a Pietro wybiega za nią, powtarzając sobie, że nie może zawieść swoich braci i sióstr mutantów. Ona każe mu się obejrzeć, a gdy to robi, zauważa cień, który przypomina mu Wandę i wpatruje się w niego, aż zostaje znokautowany przez drewnianego konia.

 

Huber wygłasza swój monolog, jednocześnie używając swoich zdolności do pozyskania kontroli nad słuchającymi. Cieszy się, że nie ma tu telepatów, którzy mogliby wykryć jego wpływ, ale zaskakuje go stwierdzenie Rictora, że to wszystko wydaje się podejrzanie łatwe. Odpowiada więc, że to tylko wydaje się łatwe, a w rzeczywistości, jak każde wielkie przedsięwzięcie wymaga pracy i wysiłku. Summers i McCoy stają po jego stronie twierdząc, że to genialny pomysł i obiecują rozpowszechnić informację o marszu. Zapytany, kiedy chciałby go zorganizować, Huber odpowiada, że potrzeba będzie kilku tygodni, a mówiąc to, przygląda się Rictorowi i postanawia zbadać, co czyni go odpornym na sugestie jeśli tyko przeżyje nadchodzące wydarzenia.

 

W Las Vegas, Molly i Wally oraz ich rodzice szykują się do opuszczenia hotelu pod eskortą Solo i Claya. Pierwszy odstawia ich do windy, a drugi czeka na dole, by ich odebrać, ale po drodze winda zatrzymuje się nagle, potem coś zaczyna nią trząść, a w końcu cięgnie w górę. Ponieważ oczekiwanie się przedłuża, Clay postanawia sprawdzić, co się stało i odkrywa, że winda zniknęła przez dziurę w dachu. To sprawka Monet, która uznała, że nie ma innego sposobu, by wykonać zlecenie i dostarczyć wnuki do dziadków. Towarzysząca jej Terry zauważa, że mogą mieć problemy ze zniszczeniem mienia, ale M twierdzi, że to dodaje tylko sprawie pieprzyku. Patrząc jak się oddalają, Clay sięga po telefon, by zawiadomić swojego pracodawcę, że dzieciaki są w rękach dziewczyn i to powinno je zająć na jakiś czas.

 

Po drugiej stronie, Huber stwierdza, że to idealny rozwój wypadków i prosi o informacje na bieżąco. Pozostałym obecnym mówi, że to nic ważnego i zamierza kontynuować swój wywód, ale teraz dzwoni komórka Madrox. To Layla, która pożyczyła od kogoś telefon i informuje, że Nicole próbowała ją zabić na zlecenie jakiegoś Hubera. Nie wie, czy gorszy jest sam fakt zamachu na jej życie, czy to, że nie mogła tego przewidzieć, ale Madrox odpowiada, że wie, o kogo chodzi i rozłącza się. Patrząc na niego, Huber wie już, że X-Factor są dla niego straceni, ale uznaje, że zrobili to, co mieli zrobić i może się ich pozbyć. Zaskakuje ich, zmieniając postać i promieniem optycznym atakuje Guido, przebijając nim ścianę. Kiedy Rahne rzuca się na niego, teleportuje się za plecy Madrox i jego również wyrzuca przez dziurę w ścianie. To samo robi z Wolfsbane, a potem sam wylatuje na ulicę, zadowolony z faktu, że przez całe miesiące nikt nie domyślał się jego roli w wydarzeniach z Singularity i X-Cell, ani nawet w ostatniej sprawie, która miała na celu pozbycie się Siryn i Monet. Mówi, że chciał załatwić to szybko i bezboleśnie, ale nie pozwolili mu na to, a kiedy Madrox pyta, dlaczego - odpowiada, że mutanci doprowadzają go do szału. Jamie wydaje rozkaz ataku, ale gdy ruszają na niego, Huber otwiera tuż przed nimi portal, który przenosi ich gdzieś na śnieżne pustkowie.

 

"Endangered Species" - charter 11

Scenariusz: Christos Gage

Rysunki: Scott Eaton

 

* Beast [Henry McCoy]

* Dark Beast [Henry McCoy]

* Forge


Beast odwiedza Forge'a w jego Eagle Plaza, by podzielić się odkryciem, że mutanci pochodzący z innych rzeczywistości lub alternatywnych linii czasowych nie stracili swoich zdolności po M-Day. Twierdzi, że coś ich ochroniło przed wpływem Wandy Maximoff i można to zbadać, ale Forge odpowiada, że zna się na technice oraz magii i wie, że nie można użyć jednej przeciw drugiej. Wspomina, że niedawno miał problem z Nimrodem z alternatywnej przyszłości [New X-Men #28-31 - Gil] i po tym spotkaniu zbudował urządzenie do śledzenia alternatywnych przyszłości, by upewnić się, że groźby robota nie zostaną spełnione. Oparł je na tej samej zasadzie, na której działa Cerebra, ale kiedy uruchomił maszynę okazało się, że nie może nic wykryć, a stąd wyciągnął wniosek, że albo te alternatywne przyszłości przestały istnieć, albo nie ma w nich mutantów. Beast nie chce przyjąć tego do wiadomości i z wściekłością odrzuca Forge'a twierdząc, że to jakieś magiczne sztuczki. Forge proponuje, żeby sprawdził jego projekty, jeśli mu nie ufa i oferuje swoją współpracę w rozwiązaniu problemu, ale Hank odmawia i wyskakuje przez okno.

 

Wieczorem wraca do motelu, gdzie czeka na niego Dark Beast. Oświadcza, że ta wizyta była marnowaniem czasu, bo nie można badać przyszłości, która jeszcze się nie ukształtowała i którą sami stworzą. Wpadł jednak na inny pomysł. Gen X powstaje z połączenia składowych, znajdujących się w DNA rodziców, więc jeśli nawet Wanda usunęła go z populacji, istnieje szansa, że można odtworzyć go od podstaw. Dark Beast stwierdza, że sprawdzanie nieskończonych kombinacji genów to długa i mordercza praca, ale Beast odpowiada, że wie dokładnie, gdzie należy szukać.

Autor: Gil Galad

Galeria numeru

X-Factor vol. 3 #23 X-Factor vol. 3 #23

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2018 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.